[cat] En la societat actual, es requereixen professionals amb la capacitat d’adaptar-se
en un entorn laboral en constant transformació. Per això, és essencial que els
estudiants de Formació Professional desenvolupin un conjunt de competències
per afrontar els reptes que es poden presentar.
Aquest treball detalla el projecte intermodular “Navegant pel cas clínic”, una
iniciativa d’aprenentatge col·laboratiu basat en reptes amb intervenció a l’IES
Albuhaira, dirigit a l’alumnat del primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de
Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria.
La finalitat d’aquest projecte és situar l’alumne al centre del seu propi procés
d’aprenentatge, fomentant la flexibilitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació
davant dels canvis que puguin sorgir a la seva futura inserció laboral, amb
l’objectiu d’adquirir les competències tècniques i transversals necessàries.
El projecte implica el plantejament d’un repte, en aquest cas, un cas clínic, que
es desglossa en tres mòduls del cicle formatiu. En aquesta dinàmica, els alumnes
han d’avançar pas a pas utilitzant els coneixements adquirits en aquests mòduls
per abordar i resoldre el cas, simulant una situació real que podrien trobar en el
seu futur laboral.
Aquesta proposta adopta la metodologia d’Aprenentatge Col·laboratiu Basat en
Reptes, inspirada en el model ETHAZI implementat al País Basc. Aquesta
metodologia constitueix una estratègia pedagògica que pretén preparar als
estudiants a través d’aprenentatges lligats a situacions reals.
Com a conclusió, la posada en pràctica d’aquest projecte resultarà molt positiu
per la gran quantitat d’avantatges que aporta en el procés d’ensenyamentaprenentatge, tot i que encara no està àmpliament implementada
[eng] In today's society, professionals are required with the ability to adapt to a
constantly changing work environment. For this reason, it is essential that
Vocational Training students develop a set of skills to face the challenges that
can be presented.
This work details the intermodular project “Navegant pel cas Clínic”, a
collaborative learning initiative based on challenges with intervention at IES
Albuhaira, aimed at students of the first year of the Intermediate Degree Training
Cycle of Nursing Auxiliary Care Technician.
The purpose of this project is to place the student at the center of their own
learning process, promoting flexibility, initiative and ability to adapt to the changes
that may arise in their future job placement, with the aim of acquiring the
necessary technical and transversal skills.
The project involves the approach of a challenge, in this case, a clinical case,
which is broken down into three modules of the training cycle. In this dynamic,
students must advance step by step using the knowledge acquired in these
modules to address and solve the case, simulating a real situation that they could
find in their future work.
This proposal adopts the Challenge-Based Collaborative Learning methodology,
inspired by the ETHAZI model implemented in the Basque Country. This
methodology is a pedagogical strategy that aims to prepare students through
learning linked to real situations.
In conclusion, the implementation of this project will be very positive due to the
large number of advantages it brings in the teaching-learning process, although
it is not yet widely implemented