dc.contributor |
Marimon Ribas, Pau |
|
dc.contributor.author |
Fernández De Heredia Socias, Martina |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-02T06:21:55Z |
|
dc.date.available |
2025-04-02T06:21:55Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169691 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball aporta una proposta didàctica per a l’assignatura
d’Història i Cultura de les Illes Balears oferida a Batxillerat. Aquesta proposta
pretén posar el focus a l’ús de les expressions artístiques i culturals de les
societats i cultures de l’edat contemporània a Balears com a font per a la seva
anàlisi històrica. El projecte s’estructura en tallers que treballen competències i
sabers bàsics del currículum referents a la conservació del patrimoni històric,
tant material com immaterial, amb especial interès en la cultura. La proposta
aborda diferents tipus de font històrica des de l’enfocament de la història local i
cultural: premsa, televisió, música, novela, poesia, teatre, art o fonts orals. El
treball a l’aula d’aquestes expressions culturals pot permetre l’assoliment de
competències curriculars, sobretot d’anàlisi de processos històrics que afecten i
defineixen les particularitats socials i culturals de les Illes Balears |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This work provides a didactic proposal for the subject of Història i Cultura
de les Illes Balears offered at baccalaureate. This proposal aims to focus on the
use of artistic and cultural expressions of the societies and cultures of the
contemporary age in the Balearic Islands as a source for its historical analysis.
The project is structured in workshops that work on skills and basic knowledge
of the curriculum related to the conservation of historical heritage, with a special
interest in culture. The proposal addresses different types of historical source
from the approach of local and cultural history: press, television, music, novels,
poetry, theatre, art or oral sources. Working on these cultural expressions in the
classroom can enable the achievement of curricular skills, especially related to
the analysis of historical processes that affect and define the social and cultural
particularities of the Balearic people |
en |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Fonts històriques |
ca |
dc.subject.other |
Cultura i societat |
ca |
dc.subject.other |
Illes Balears |
ca |
dc.subject.other |
Ciències socials |
ca |
dc.subject.other |
Tallers didàctics |
ca |
dc.subject.other |
Historical sources |
ca |
dc.subject.other |
Culture and society |
ca |
dc.subject.other |
Balearic Islands |
ca |
dc.subject.other |
Social studies |
ca |
dc.subject.other |
Didactic workshops |
ca |
dc.title |
Les expressions culturals de la societat balear com a font per a la seva anàlisi històrica: una proposta didàctica per a l'assignatura d'Història i Cultura de les Illes Balears. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:51:59Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|