Reforçament de la competència digital docent mitjançant la intel·ligència artificial

Show simple item record

dc.contributor Lirola Sabater, Francisco Ramón
dc.contributor.author Junquera Talavera, Emilio
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-02T10:03:21Z
dc.date.available 2025-04-02T10:03:21Z
dc.date.issued 2024-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169706
dc.description.abstract [cat] La tecnologia determina la condició de vida de la societat en la qual vivim i està associada de forma directa a la seva evolució. Darrerament, hem vist com la intel·ligència artificial ha començat a rebre més protagonisme i com, des de diferents sectors de la societat, han aprofitat una oportunitat única de millora i han començat a incorporar, de forma gradual, aquesta tecnologia als seus processos. Aquest treball destaca la importància que tindrà als pròxims anys la competència digital docent a les aules, la qual, necessàriament, ha d'aprofitar tots els diferents avanços tecnològics per a definir propostes didàctiques contextualitzades en la societat en la qual vivim. A la proposta educativa que aquí es presenta es defineix un model teòric basat en el concepte japonès de «ikigai», aplicat a l’educació. Aquest model integra les necessitats i fortaleses dels docents i estudiants, cercant crear una unitat formativa que faci ús d’eines d’intel·ligència artificial per millorar la competència digital del docent i oferir experiències d’aprenentatge més significatives. L'aplicació pràctica d’aquest model està adreçada al Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, específicament en el mòdul professional de Gestió de bases de dades. A través de l’autoavaluació, els docents identificaran les seves necessitats en competències digitals i adaptaran els seus mètodes d’ensenyament emprant eines d’intel·ligència artificial. Les conclusions d’aquest treball permetran entendre com la integració efectiva de la intel·ligència artificial a l’aula pot beneficiar el procés educatiu preparant a professors i estudiants per a un món cada vegada més digitalitzat ca
dc.description.abstract [eng] Technology determines the living conditions of the society in which we live and is directly associated with our evolution. Recently, we have seen how artificial intelligence has begun to gain more prominence and how different sectors of society have seen a unique opportunity for improvement and have gradually started incorporating this technology into their processes. This work highlights the importance that digital competence for teachers will have in the future years in classrooms, which necessarily must take advantage of all technological advancements to define didactic proposals contextualized in the society we live in. The educational proposal defines a theoretical model based on the Japanese concept of "ikigai" applied to education. This model integrates the needs and strengths of teachers and students, to create a training unit that uses artificial intelligence tools to improve the digital competence of teachers and offer more meaningful learning experiences. The practical application of this model is aimed at the Higher Education Training Cycle in Networked Computer Systems Administration, specifically in the professional module of Database Management. Through self-assessment, teachers will identify their needs in digital competencies and adapt their teaching methods accordingly using artificial intelligence tools. The conclusions of this work will help understand how the effective integration of artificial intelligence in the classroom can benefit the educational process, preparing teachers and students for an increasingly digitalized world en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Competència digital docent ca
dc.subject.other CDD ca
dc.subject.other Intel·ligència artificial ca
dc.subject.other Teaching digital competence ca
dc.subject.other Artificial intelligence ca
dc.title Reforçament de la competència digital docent mitjançant la intel·ligència artificial ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:03Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics