Aprenentatge Basat en Jocs i ludificació per a l'ensenyament d'economia: una proposta didàctica amb el monopoly

Show simple item record

dc.contributor Amoros Garcia, Francisca
dc.contributor.author Raventós Menea, David
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-02T11:05:53Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169717
dc.description.abstract [cat] Actualment, un dels reptes més complexos per als docents és mantenir l'interès i la motivació dels alumnes en les assignatures, com d’economia, que poden semblar abstractes i llunyanes per als estudiants. En aquest context, el treball presentat proposa una metodologia innovadora per ensenyar economia a alumnes de primer de batxillerat, tot utilitzant l'Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ) i la ludificació. A partir d’una base teòrica, es desenvolupa una proposta didàctica concreta basada en el joc del Monopoly, adaptant les seves regles i mecàniques per tractar temes com la renda disponible, la inflació i les polítiques monetàries i fiscals. Aquest enfocament permet als estudiants experimentar de manera pràctica les conseqüències d'aquestes polítiques, en un entorn de joc que fomenta la participació activa i l'aprenentatge significatiu. Els estudiants treballaran en grups heterogenis, tot promovent un entorn d'aprenentatge inclusiu i col·laboratiu. Aquesta estructura assegura que tots els alumnes participin activament i es beneficiïn de l'experiència d'aprenentatge ca
dc.description.abstract [eng] Currently, one of the most complex challenges for teachers is to maintain the interest and motivation of students in subjects, such as economics, which may seem abstract and distant for students. In this context, the work presented proposes an innovative methodology to teach economics to students of the first year of high school, using Games-Based Learning (ABJ) and gamification. Based on a theoretical basis, a specific didactic proposal is developed based on the game of Monopoly, adapting its rules and mechanics to deal with issues such as available income, inflation, and monetary and fiscal policies. This approach allows students to experience in a practical way the consequences of these 4 policies, in a play environment that promotes active participation and meaningful learning. Students will work in heterogeneous groups, promoting an inclusive and collaborative learning environment. This structure ensures that all students actively participate and benefit from the learning experience en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ) ca
dc.subject.other Ludificació ca
dc.subject.other Economía ca
dc.subject.other Batxillerat ca
dc.subject.other Monopoly ca
dc.subject.other Polítiques monetàries ca
dc.subject.other Polítiques fiscals ca
dc.subject.other Renda disponible ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Metodologies actives ca
dc.subject.other Innovació educativa. ca
dc.title Aprenentatge Basat en Jocs i ludificació per a l'ensenyament d'economia: una proposta didàctica amb el monopoly ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:06Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics