dc.contributor |
Marin Ripoll, Victoria Eugenia |
|
dc.contributor |
Rosselló Calafell, Gabriel |
|
dc.contributor.author |
Martínez Rigo, José |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-07T06:12:42Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169762 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La memòria democràtica és, un element d’estudi interessant i potent de cara a
les diverses formes d’apropar-se a les necessitats pedagògiques de l’alumnat.
Així, la discussió relativa a la memòria i al seu paper dins la història representa
una passa substancial per al desenvolupament de la disciplina, així com de la
representació d’aquesta dins les àrees públiques d’intervenció. Dins la seva
aplicació pràctica, a l’Estat Espanyol, ha suposat davant de tot l’estudi de
l’antifranquisme, en la reivindicació de valors corresponents amb la democràcia
i en un compromís, traslladat a l’educació per mitjà de lleis cap a la justícia, la
garantia de no-repetició i la reparació. Per tant, el present treball fa una proposta
didàctica basada en una combinació de l’aprenentatge basat en serveis i de
l’aprenentatge com a servei a la comunitat per a construir formes actives i
atractives per a l’alumnat, tot des d’una perspectiva inclusiva i no eurocèntrica
que permeti desenvolupar les diverses memòries que viuen al nostre territori |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Democratic memory is, an interesting and powerful element of study in
addressing the various ways of meeting the pedagogical needs of students. Thus,
the discussion regarding memory and its role within history represents a
substantial step for the development of the discipline, as well as its representation
within public areas of intervention. In its practical application, in Spain, it has
mainly involved the study of anti-Francoism, the advocacy of values
corresponding to democracy, and a commitment, translated into education
through various laws, towards justice, guarantees of non-repetition, and
reparation. Therefore, this paper presents a didactic proposal based on a
combination of service-based learning and learning as a service to the community
to create active and engaging forms of learning for students, all from an inclusive
and non-Eurocentric perspective that allows for the development of the various
memories that exist in our territory |
en |
dc.format |
application/pdf |
en |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Memòria, democràcia, antifranquisme... Heritage, Democracy, antifrancoism... |
ca |
dc.title |
Nosaltres, la memòria: la memòria democràtica i la seva praxis educativa |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2025-01-22T10:52:18Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|