Nosaltres, la memòria: la memòria democràtica i la seva praxis educativa

Show simple item record

dc.contributor Marin Ripoll, Victoria Eugenia
dc.contributor Rosselló Calafell, Gabriel
dc.contributor.author Martínez Rigo, José
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-07T06:12:42Z
dc.date.issued 2024-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169762
dc.description.abstract [cat] La memòria democràtica és, un element d’estudi interessant i potent de cara a les diverses formes d’apropar-se a les necessitats pedagògiques de l’alumnat. Així, la discussió relativa a la memòria i al seu paper dins la història representa una passa substancial per al desenvolupament de la disciplina, així com de la representació d’aquesta dins les àrees públiques d’intervenció. Dins la seva aplicació pràctica, a l’Estat Espanyol, ha suposat davant de tot l’estudi de l’antifranquisme, en la reivindicació de valors corresponents amb la democràcia i en un compromís, traslladat a l’educació per mitjà de lleis cap a la justícia, la garantia de no-repetició i la reparació. Per tant, el present treball fa una proposta didàctica basada en una combinació de l’aprenentatge basat en serveis i de l’aprenentatge com a servei a la comunitat per a construir formes actives i atractives per a l’alumnat, tot des d’una perspectiva inclusiva i no eurocèntrica que permeti desenvolupar les diverses memòries que viuen al nostre territori ca
dc.description.abstract [eng] Democratic memory is, an interesting and powerful element of study in addressing the various ways of meeting the pedagogical needs of students. Thus, the discussion regarding memory and its role within history represents a substantial step for the development of the discipline, as well as its representation within public areas of intervention. In its practical application, in Spain, it has mainly involved the study of anti-Francoism, the advocacy of values corresponding to democracy, and a commitment, translated into education through various laws, towards justice, guarantees of non-repetition, and reparation. Therefore, this paper presents a didactic proposal based on a combination of service-based learning and learning as a service to the community to create active and engaging forms of learning for students, all from an inclusive and non-Eurocentric perspective that allows for the development of the various memories that exist in our territory en
dc.format application/pdf en
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Memòria, democràcia, antifranquisme... Heritage, Democracy, antifrancoism... ca
dc.title Nosaltres, la memòria: la memòria democràtica i la seva praxis educativa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:18Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics