Del passat al futur lector: un pla lector renovador

Show simple item record

dc.contributor Paniza Fullana, Margarita
dc.contributor.author Pizarro Sirera, María Antonia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-07T07:42:18Z
dc.date.available 2025-04-07T07:42:18Z
dc.date.issued 2024-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169777
dc.description.abstract [cat] Aquest treball presenta una proposta didàctica de pla lector centrada en un centre en concret: l’IES Sant Marçal. Per tant, aquest estudi inclou un context actual de centre i una programació d’implementació de pla lector al centre seleccionat. L’estudi, doncs, tracta la importància de la lectura, així com també de crear una comunitat lectora. La proposta es desplega al llarg d’un curs escolar i és dividida en tres trimestres. Cada un d’aquests presenta activitats específiques per a cada període. El primer trimestre té per objectiu connectar els estudiants amb la tradició literària i oral mitjançant l’anàlisi i la representació a un centre d’Educació Primària de les rondalles mallorquines. El segon trimestre es centra en la festivitat de Sant Jordi. Aleshores, la intenció principal és apropar els alumnes al gènere poètic i crear punts de llibre amb versos poètics. Finalment, el tercer trimestre busca fomentar l’apreciació pel teatre, de manera que l’alumnat veurà una representació teatral al Teatre Principal de Palma. En resum, aquest TFM ofereix una solució per potenciar les habilitats lingüístiques, però sobretot les destreses lectores dels alumnes d’ESO de l’IES Sant Marçal. Amb aquesta proposta, l’alumnat enriquirà la seva experiència educativa i fomentarà l’hàbit lector dels estudiants ca
dc.description.abstract [eng] The present work presents a didactic proposal of the Reading Plan for a particular high school: IES Sant Marçal, which implies this study provides context information about the high school, together with a set of guidelines –an implementation programme– for this educational center. Thus, this study highlights the importance of reading, as well as that of creating a reading community. The proposal is rolled out over the course of a school year and is divided into three terms. Each of these terms presents specific activities for each period. The objective of the first term is to connect students with the literary and oral tradition through the analysis and performance of Mallorcan folktales at a Primary Education center. The second term focuses on the celebration of Sant Jordi. Therefore, the main intention is to bring students closer to the poetic genre and create bookmarks with poetic verses. Finally, the third term aims to foster an appreciation for theater, with students attending a theatrical performance at the Teatre Principal in Palma. In short, this Master’s Thesis offers a solution to promote students’ linguistic abilities, most particularly those related to their reading skills. With this proposal, students will enrich their educational experience and promote the reading habit among them en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Comprensió lectora ca
dc.subject.other Pla lector ca
dc.subject.other Gaudi per la lectura ca
dc.subject.other Necessitat de llegir ca
dc.subject.other Reading comprehension ca
dc.subject.other Reading plan ca
dc.subject.other Enjoyment of reading ca
dc.subject.other Need to read ca
dc.title Del passat al futur lector: un pla lector renovador ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:20Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics