[cat] La tecnologia i les eines digitals són un element crucial en l'actualitat, i és
essencial comprendre tant els seus avantatges com les seves limitacions. Així,
el propòsit d'aquest treball de fi de màster és investigar com la plataforma
GeoGebra, inicialment creada com a eina matemàtica digital, pot ser incorporada
de manera efectiva a l'ensenyament de física i química. Mitjançant una anàlisi de
diversos estudis, s'explorarà el potencial d'aquesta eina digital per millorar el
procés d'aprenentatge dels estudiants. A més, es revisarà la literatura existent
per comprendre les aplicacions interdisciplinàries de GeoGebra, amb l'objectiu
d'aconseguir un aprenentatge més transversal i significatiu.
D'altra banda, s’analitzarà la legislació educativa vigent per determinar en quins
aspectes pot ser beneficiosa la implementació d'aquesta aplicació. En aquest
sentit, l'objectiu és integrar l'ús de GeoGebra amb els objectius i continguts
curriculars establerts.
Finalment, en aquest treball es desenvoluparà una proposta didàctica per a
segon d’ESO i per a segon de batxillerat utilitzant la metodologia de
l’aprenentatge basat en models, amb l'objectiu de mostrar una aplicació pràctica
de GeoGebra en el context de la física i la química