dc.description.abstract |
[cat]En el present treball s’exposa el disseny d’una proposta didàctica orientada a
facilitar el procés de lectura i atendre a les necessitats específiques dels
alumnes dislèctics del primer cicle d’educació secundària. A partir de la
informació d’experts i, tenint en compte els objectius del currículum de les Illes
Balears de l’assignatura de Llengua Catalana i Literatura, la proposta didàctica
aposta per fer sevir els audiollibres i la gamificació per crear una proposta
motivadora i engrescadora pels alumnes. Al mateix temps, especialment amb
l’ús d’audiollibres, es pretén que el procés de lectura sigui més fàcil i assequible
pels alumnes amb dificultats de lectoescriptura i que, d’aquesta manera, puguin
treballar i fixar-se d’una forma molt més directa en altres aspectes textuals que
també es treballen en aquesta assignatura: l’estructura del text, els seus
elements, tipologia textual, etc. Així, aconseguirem que els alumnes dislèctics
tenguin una experiència lectora completa i assoleixin un aprenentatge
significatiu.
Endemés, mitjançant l’ús de la gamificació i de les TIC aconseguirem
que la proposta resulti motivadora i engrescadora pels estudiants. La
gamificació l’hem dissenyada en format d’escape room virtual, ja que és un joc
que permet fer preguntes diverses, per tant, podrem treballar qüestions de
comprensió lectora, però també d’altres aspectes textuals i, alhora és un joc
que fomenta la cooperació en grup i la companyonia. En definitiva, apostam per
una proposta didàctica centrada a satisfer les necessitats dels alumnes
dislèctics vers la lectura mitjançant l’ús de l’audiollibre i la gamificació |
ca |