Efectes de la dislèxia en la lectura i en la comprensió lectora: anàlisi i proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Revelles Esquirol, Jesús
dc.contributor.author Giménez Frau, Paula
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-07T09:10:00Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169792
dc.description.abstract [cat]En el present treball s’exposa el disseny d’una proposta didàctica orientada a facilitar el procés de lectura i atendre a les necessitats específiques dels alumnes dislèctics del primer cicle d’educació secundària. A partir de la informació d’experts i, tenint en compte els objectius del currículum de les Illes Balears de l’assignatura de Llengua Catalana i Literatura, la proposta didàctica aposta per fer sevir els audiollibres i la gamificació per crear una proposta motivadora i engrescadora pels alumnes. Al mateix temps, especialment amb l’ús d’audiollibres, es pretén que el procés de lectura sigui més fàcil i assequible pels alumnes amb dificultats de lectoescriptura i que, d’aquesta manera, puguin treballar i fixar-se d’una forma molt més directa en altres aspectes textuals que també es treballen en aquesta assignatura: l’estructura del text, els seus elements, tipologia textual, etc. Així, aconseguirem que els alumnes dislèctics tenguin una experiència lectora completa i assoleixin un aprenentatge significatiu. Endemés, mitjançant l’ús de la gamificació i de les TIC aconseguirem que la proposta resulti motivadora i engrescadora pels estudiants. La gamificació l’hem dissenyada en format d’escape room virtual, ja que és un joc que permet fer preguntes diverses, per tant, podrem treballar qüestions de comprensió lectora, però també d’altres aspectes textuals i, alhora és un joc que fomenta la cooperació en grup i la companyonia. En definitiva, apostam per una proposta didàctica centrada a satisfer les necessitats dels alumnes dislèctics vers la lectura mitjançant l’ús de l’audiollibre i la gamificació ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Audiollibres ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Adaptació ca
dc.subject.other Lectoescritura ca
dc.title Efectes de la dislèxia en la lectura i en la comprensió lectora: anàlisi i proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:27Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics