dc.contributor |
Regadera Pineda, Maria Luisa |
|
dc.contributor.author |
Vidal Calafat, Gabriel |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-07T09:19:36Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169793 |
|
dc.description.abstract |
[cat]La NEUROCIÈNCIA aplicada a l’educació o la neuroeducació és un camp d’estudi en
constant evolució, que junt amb la pedagogia i la psicologia són una eina per a determinar
com funciona el cervell humà i quins són els millors mètodes per a garantir un procés
educatiu òptim i eficaç per a cada estudiant.
La neurodidàctica és la disciplina que fusiona els coneixements de la NEUROCIÈNCIA
amb la pedagogia i el procés educatiu. Aquest enfocament es centra en millorar
significativament el procés d’ensenyament i aprenentatge i a optimitzar l’aprenentatge
dels alumnes.
D’aquesta manera, emprant mètodes que es recolzen en els descobriments científics de la
NEUROCIÈNCIA, es cerca crear metodologies i activitats que s’ajustin a les qualitats de
cada estudiant, valorant els diferents ritmes d’aprenentatge i les preferències cognitives
individuals.
A més, la neurodidàctica influeix significativament en el desenvolupament d’un entorn
educatiu propici, motivador i enriquidor. Potenciant la motivació intrínseca, l’atenció en
el procés educatiu, una retenció efectiva dels coneixements i s’estimula l’interès i la
participació activa i creativa dels estudiants.
A aquest treball s’explora i apliquen les darreres investigacions de la NEUROCIÈNCIA
i la psicologia cognitiva en el context educatiu amb la finalitat de millorar el procés
d’ensenyament / aprenentatge en el mòdul de mecanitzat bàsic del grau mitjà
d’electromecànica de vehicles i proporcionar als alumnes un procés educatiu enriquidor
i efectiu tenint en compte tots els factor que hi influeixen.
Finalment, amb tota la informació amb les mans, s’ha fet una proposta pedagògica, a la
qual s’han implementat activitats que incorporen les principals característiques que ens
diuen els darrers estudis per a poder tenir el procés educatiu òptim i efectiu que volem
per els nostres alumnes.
El treball conclou esposant que s’ha après elaborant-ho, una breu critica constructiva del
mateix, quin interès té en el meu futur dins la docència i quines han estat les sensacions
personal en el transcurs del màster en formació del professorat |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Neurociència, Ensenyament, Aprenentatge, Metodologia, Motivació |
ca |
dc.title |
Proposta pedagògica al mòdul de mecanitzat bàsic del grau mitjà d’electromecànica de vehicles basada en la neurociència i el funcionament del cervell humà. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:52:28Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|