Proposta pedagògica al mòdul de mecanitzat bàsic del grau mitjà d’electromecànica de vehicles basada en la neurociència i el funcionament del cervell humà.

Show simple item record

dc.contributor Regadera Pineda, Maria Luisa
dc.contributor.author Vidal Calafat, Gabriel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-07T09:19:36Z
dc.date.issued 2024-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169793
dc.description.abstract [cat]La NEUROCIÈNCIA aplicada a l’educació o la neuroeducació és un camp d’estudi en constant evolució, que junt amb la pedagogia i la psicologia són una eina per a determinar com funciona el cervell humà i quins són els millors mètodes per a garantir un procés educatiu òptim i eficaç per a cada estudiant. La neurodidàctica és la disciplina que fusiona els coneixements de la NEUROCIÈNCIA amb la pedagogia i el procés educatiu. Aquest enfocament es centra en millorar significativament el procés d’ensenyament i aprenentatge i a optimitzar l’aprenentatge dels alumnes. D’aquesta manera, emprant mètodes que es recolzen en els descobriments científics de la NEUROCIÈNCIA, es cerca crear metodologies i activitats que s’ajustin a les qualitats de cada estudiant, valorant els diferents ritmes d’aprenentatge i les preferències cognitives individuals. A més, la neurodidàctica influeix significativament en el desenvolupament d’un entorn educatiu propici, motivador i enriquidor. Potenciant la motivació intrínseca, l’atenció en el procés educatiu, una retenció efectiva dels coneixements i s’estimula l’interès i la participació activa i creativa dels estudiants. A aquest treball s’explora i apliquen les darreres investigacions de la NEUROCIÈNCIA i la psicologia cognitiva en el context educatiu amb la finalitat de millorar el procés d’ensenyament / aprenentatge en el mòdul de mecanitzat bàsic del grau mitjà d’electromecànica de vehicles i proporcionar als alumnes un procés educatiu enriquidor i efectiu tenint en compte tots els factor que hi influeixen. Finalment, amb tota la informació amb les mans, s’ha fet una proposta pedagògica, a la qual s’han implementat activitats que incorporen les principals característiques que ens diuen els darrers estudis per a poder tenir el procés educatiu òptim i efectiu que volem per els nostres alumnes. El treball conclou esposant que s’ha après elaborant-ho, una breu critica constructiva del mateix, quin interès té en el meu futur dins la docència i quines han estat les sensacions personal en el transcurs del màster en formació del professorat ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Neurociència, Ensenyament, Aprenentatge, Metodologia, Motivació ca
dc.title Proposta pedagògica al mòdul de mecanitzat bàsic del grau mitjà d’electromecànica de vehicles basada en la neurociència i el funcionament del cervell humà. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:28Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics