Proposta didàctica per a tractar la República i el Cop d'Estat del 1936 a partir de dos itineraris per Inca

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Zurera Massanet, Alonso
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-08T06:21:02Z
dc.date.issued 2024-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169820
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de final de màster presenta una proposta per desenvolupar dos itineraris didàctics a la ciutat d'Inca, destinats a estudiants de 4t d'ESO i 2n de Batxillerat. Els itineraris tenen com a objectiu explorar els esdeveniments i conseqüències locals dels anys '30 i de la Guerra Civil Espanyola. Aquesta iniciativa pretén proporcionar una comprensió profunda dels impactes socials, polítics i culturals de la guerra, tant a nivell local com nacional. A través de l'exploració de llocs històrics significatius i la interacció directa amb fonts d'arxiu i testimonis visuals, els estudiants podran veure i sentir la història de manera vívida, consolidant els seus coneixements teòrics amb experiències pràctiques. Aquesta metodologia fomenta l'aprenentatge actiu i una comprensió crítica dels efectes de la guerra en les comunitats locals, preparant els estudiants per a ser ciutadans informats i reflexius ca
dc.description.abstract [eng] This master's thesis presents a proposal for developing two educational itineraries in the city of Inca, intended for 4th ESO and 2nd Baccalaureate students. The itineraries aim to explore the local events and consequences of the 1930s and the Spanish Civil War. This initiative seeks to provide a deep understanding of the social, political, and cultural impacts of the war, both locally and nationally. Through the exploration of significant historical sites and direct interaction with archival sources and visual testimonies, students can vividly see and feel the history, consolidating their theoretical knowledge with practical experiences. This methodology promotes active learning and a critical understanding of the war's effects on local communities, preparing students to be informed and reflective citizens en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Guerra Civil Espanyola ca
dc.subject.other Inca ca
dc.subject.other Itineraris didàctics ca
dc.subject.other Memòria democràtic ca
dc.subject.other Spanish Civil War ca
dc.subject.other Educational itineraries ca
dc.subject.other Local history ca
dc.subject.other Democratic memory ca
dc.title Proposta didàctica per a tractar la República i el Cop d'Estat del 1936 a partir de dos itineraris per Inca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:19Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics