El Mindfulness en els cicles formatius de grau bàsic: proposta de millora de l’atenció i el rendiment acadèmic.

Show simple item record

dc.contributor Vich Coll, Antonio
dc.contributor.author García Uviña, Aitana
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-08T09:09:42Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169831
dc.description.abstract [cat] Els cicles formatius de grau bàsic son una via educativa que molts joves de entre 15 i 17 anys veuen com una segona oportunitat per continuar amb els estudis i obtenir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria. Davant la revisió de la literatura realitzada es necessari treballar els aspectes emocionals i motivacionals amb ells per tal de prevenir l’abandonament escolar. Per altre banda, en els últims anys s’ha produït un increment de l’estudi i la pràctica de l’atenció plena o mindfulness en l’àmbit educatiu, per tal de millorar les capacitats de d’atenció i concentració, autoregulació emocional, entre d’altres, i aconseguir així una millora en el rendiment acadèmic. L’objectiu d’aquest treball és fer una proposta pràctica dirigida als alumnes dels cicles formatius de grau bàsic, de millora de l’atenció, mitjançant un programa de mindfulness o atenció plena, que els ajudi a adquirir les competències necessàries de l'educació secundària obligatòria, aconseguint les condicions òptimes pel seu aprenentatge, i posant èmfasis en la millora els aspectes emocionals i motivacionals, per tal de prevenir l’abandonament dels estudis. Les activitats propostes a cada una de les sessions del programa, es basen en el model DUA (Disseny Universal per a l’Aprenentatge), amb la realització d’activitats grupals molt diverses, multisensorials, promovent una metodologia inclusiva, participativa i activa de tots i cada un dels membres del grup. Coordinat per membres de l’Equip d’Orientació i Suport a l’Aprenentatge (EOSA) del centre, preferentment amb formació amb mindfulness, i amb el/s tutor/s dels Cicles Formatius de Grau Bàsic. Els resultats que s’esperen obtenir una vegada finalitzat el programa és una millora de les capacitats cognitives d’atenció i concentració de l’alumnat de FP Bàsica, i l’adquisició d’un estat de consciència i calma que els ajudarà a autoregular el seu comportament i crear un ambient propici pel seu aprenentatge, contribuint a una millora del seu rendiment acadèmic ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other mindfulness, atenció, rendiment acadèmic, inclusió, regulació emocional ca
dc.title El Mindfulness en els cicles formatius de grau bàsic: proposta de millora de l’atenció i el rendiment acadèmic. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:22Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics