El còmic i la narrativa gràfica com a eina docent

Show simple item record

dc.contributor Ramon Bordoi, Caterina
dc.contributor.author Fernández de Heredia Socías, Francesca
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-08T10:41:05Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169834
dc.description.abstract [cat] Aquest treball presenta una proposta didàctica per a les assignatures d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, Expressió Artística, Projectes Artístics i Dibuix Artístic. La proposta, justificada teòrica i normativament, pretén utilitzar una eina didàctica poc aprofitada fins el moment com és el còmic: un recurs útil per treballar els diferents aspectes del dibuix acadèmic i introduir la narrativa gràfica en el context de l’educació secundària. La proposta s’estructura en quatre projectes diferents i innovadors que parteixen de diferents formats propis del còmic i pretenen explorar les convencions del mitjà i el seu llenguatge propi, així com la relació entre història i dibuix. Els projectes s’adapten a les necessitats i capacitats dels alumnes segons el seu nivell, permetent assolir les competències específiques de les diferents assignatures a les quals s’aplica. A més, degut a les seves característiques, el còmic com a eina didàctica ofereix àmplies possibilitats de treball multidisciplinar amb àrees com les de llengües i literatura o geografia i història ca
dc.description.abstract [eng] This paper presents a didactic proposal for Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, Expressió Artística, Projectes Artístics and Dibuix Artístic. The proposal, justified theoretically and normatively, aims to use a didactic tool not used until like comics: a useful resource to work on different aspects of academic drawing and introduce graphic narrative in the context of secondary education. The proposal is structured in four different and innovative projects that start from different formats of comic and aim to explore the conventions of the medium and its own language, as well as the relationship between history and drawing. The projects are adapted to the needs and abilities of the students according to their level, allowing them to achieve the specific skills of the different subjects to which it is applied. In addition, due to its characteristics, comics as a didactic tool offers wide possibilities for multidisciplinary work with areas such as languages and literature or geography and history en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Còmic, narrativa gràfica, recurs didàctic, educació plàstica i visual, expressió artística, projectes, dibuix ca
dc.title El còmic i la narrativa gràfica com a eina docent ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:23Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics