dc.contributor |
Ramon Bordoi, Caterina |
|
dc.contributor.author |
Fernández de Heredia Socías, Francesca |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-08T10:41:05Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169834 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball presenta una proposta didàctica per a les assignatures
d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, Expressió Artística, Projectes Artístics
i Dibuix Artístic. La proposta, justificada teòrica i normativament, pretén utilitzar
una eina didàctica poc aprofitada fins el moment com és el còmic: un recurs útil
per treballar els diferents aspectes del dibuix acadèmic i introduir la narrativa
gràfica en el context de l’educació secundària. La proposta s’estructura en
quatre projectes diferents i innovadors que parteixen de diferents formats propis
del còmic i pretenen explorar les convencions del mitjà i el seu llenguatge propi,
així com la relació entre història i dibuix. Els projectes s’adapten a les
necessitats i capacitats dels alumnes segons el seu nivell, permetent assolir les
competències específiques de les diferents assignatures a les quals s’aplica. A
més, degut a les seves característiques, el còmic com a eina didàctica ofereix
àmplies possibilitats de treball multidisciplinar amb àrees com les de llengües i
literatura o geografia i història |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This paper presents a didactic proposal for Educació Plàstica, Visual i
Audiovisual, Expressió Artística, Projectes Artístics and Dibuix Artístic. The
proposal, justified theoretically and normatively, aims to use a didactic tool not
used until like comics: a useful resource to work on different aspects of
academic drawing and introduce graphic narrative in the context of secondary
education. The proposal is structured in four different and innovative projects
that start from different formats of comic and aim to explore the conventions of
the medium and its own language, as well as the relationship between history
and drawing. The projects are adapted to the needs and abilities of the students
according to their level, allowing them to achieve the specific skills of the
different subjects to which it is applied. In addition, due to its characteristics,
comics as a didactic tool offers wide possibilities for multidisciplinary work with
areas such as languages and literature or geography and history |
en |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Còmic, narrativa gràfica, recurs didàctic, educació plàstica i visual, expressió artística, projectes, dibuix |
ca |
dc.title |
El còmic i la narrativa gràfica com a eina docent |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:54:23Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|