dc.contributor |
Vives Barceló, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Lorente Bermúdez, Noelia |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-08T11:10:34Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169837 |
|
dc.description.abstract |
[cat] . El Bullying i Ciberbullying és una problemàtica que comporta
conseqüències per a tots els agents implicats. Donat l’elevat nombre d’obertures
de protocol d’assetjament a les Illes Balears, resulta important explorar nous
mètodes per a la prevenció i tractament del Bullying i Ciberbullying. Aquest treball
té per objectiu l’estudi de les eines que fan servir la intel·ligència artificial (IA) per
a la prevenció del Bullying i Ciberbullying així com el desenvolupament d’un
programa dirigit a l’alumnat de secundària, a partir de programes basats en
l’evidència, per a la prevenció i tractament del Bullying i Ciberbullying que integri
aquestes eines.
Metodologia. Es fa una recerca a diferents bases de dades sobre les
publicacions i intervencions d’eines que fan servir la (IA) per a la prevenció i
intervenció del Bullying i Ciberbullying. A més, es fa una investigació dels
programes actuals, basats en l’evidència, que es fan servir la prevenció i
intervenció en situacions de Bullying i Ciberbullying com són els programes
OBPP i KIVA.
Proposta didàctica. Es crea un programa per a la prevenció del Bullying i
Ciberbullying dirigit a alumnes de secundària: Generació Respecte. Aquest
programa integra aspectes dels programes actuals basats en l’evidència i
aspectes innovadors d’eines que fan servir la IA. Les eines basades en IA que
s’han integrat en el programa Generació Respecte han estat: xatsbot, sistemes
de detecció de missatges nocius, sistemes de detecció de violència física a
través del reconeixement d’imatges i sistemes de detecció de deepfake.
Conclusions. El món està en constant canvi i l’educació s’ha de sumar a la
innovació i incorporar eines i recursos nous a la lluita contra el Bullying i
Ciberbullying. Es presenta la IA com a eina per la detecció primerenca i com a
eina per a programes de prevenció i tractament de Bullying i Ciberbullying així
com per a la detecció automàtica de continguts o situacions potencialment
catalogades com a Bullying i Ciberbullying. La creació d’un marc legislatiu i
l’aplicació de principis ètics són passes importants per regular l’ús d’aquestes
eines a l’entorn escolar. Finalment, es proposa la implementació del programa
Generació Respecte per tal de poder avaluar la seva efectivitat |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Bullying |
ca |
dc.subject.other |
Ciberbullying |
ca |
dc.subject.other |
Prevenció |
ca |
dc.subject.other |
Programa |
ca |
dc.subject.other |
Orientació educativa |
ca |
dc.title |
La intel·ligència artificial com a eina preventiva en el bullying i ciberbullying. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:54:24Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|