La intel·ligència artificial com a eina preventiva en el bullying i ciberbullying.

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Lorente Bermúdez, Noelia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-08T11:10:34Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169837
dc.description.abstract [cat] . El Bullying i Ciberbullying és una problemàtica que comporta conseqüències per a tots els agents implicats. Donat l’elevat nombre d’obertures de protocol d’assetjament a les Illes Balears, resulta important explorar nous mètodes per a la prevenció i tractament del Bullying i Ciberbullying. Aquest treball té per objectiu l’estudi de les eines que fan servir la intel·ligència artificial (IA) per a la prevenció del Bullying i Ciberbullying així com el desenvolupament d’un programa dirigit a l’alumnat de secundària, a partir de programes basats en l’evidència, per a la prevenció i tractament del Bullying i Ciberbullying que integri aquestes eines. Metodologia. Es fa una recerca a diferents bases de dades sobre les publicacions i intervencions d’eines que fan servir la (IA) per a la prevenció i intervenció del Bullying i Ciberbullying. A més, es fa una investigació dels programes actuals, basats en l’evidència, que es fan servir la prevenció i intervenció en situacions de Bullying i Ciberbullying com són els programes OBPP i KIVA. Proposta didàctica. Es crea un programa per a la prevenció del Bullying i Ciberbullying dirigit a alumnes de secundària: Generació Respecte. Aquest programa integra aspectes dels programes actuals basats en l’evidència i aspectes innovadors d’eines que fan servir la IA. Les eines basades en IA que s’han integrat en el programa Generació Respecte han estat: xatsbot, sistemes de detecció de missatges nocius, sistemes de detecció de violència física a través del reconeixement d’imatges i sistemes de detecció de deepfake. Conclusions. El món està en constant canvi i l’educació s’ha de sumar a la innovació i incorporar eines i recursos nous a la lluita contra el Bullying i Ciberbullying. Es presenta la IA com a eina per la detecció primerenca i com a eina per a programes de prevenció i tractament de Bullying i Ciberbullying així com per a la detecció automàtica de continguts o situacions potencialment catalogades com a Bullying i Ciberbullying. La creació d’un marc legislatiu i l’aplicació de principis ètics són passes importants per regular l’ús d’aquestes eines a l’entorn escolar. Finalment, es proposa la implementació del programa Generació Respecte per tal de poder avaluar la seva efectivitat ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Bullying ca
dc.subject.other Ciberbullying ca
dc.subject.other Prevenció ca
dc.subject.other Programa ca
dc.subject.other Orientació educativa ca
dc.title La intel·ligència artificial com a eina preventiva en el bullying i ciberbullying. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:24Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics