Un procés d'Investigació-Acció per fomentar una pràctica docent interculturalment inclusiva dins un centre de Palma

Show simple item record

dc.contributor Vecina Merchante, Carlos
dc.contributor.author Francis Wood, Alice Mae
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-09T07:29:00Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169856
dc.description.abstract [cat] Les Illes Balears es troben davant una nova realitat demogràfica, que requereix una educació que respongui a les necessitats emergents. Aquest treball de final de màster presenta una proposta educativa participativa dirigida a fomentar pràctiques docents interculturalment inclusives dins un centre escolar de Palma. Mitjançant un procés d'Investigació-Acció, es busca promoure un entorn educatiu que abraci la diversitat cultural i afavoreixi la inclusió de tot l’alumnat. Aquest enfocament no només beneficia el desenvolupament personal i acadèmic dels i les alumnes, sinó que també enriqueix la tasca dels educadors i contribueix a la construcció d'una societat tolerant i respectuosa. La investigació aborda els desafiaments i les oportunitats de la integració de pràctiques interculturals i inclusives, elaborant un programa que cerca la identificació dels efectes de la pràctica docent, conduint a la transformació de la percepció de la diversitat cultural, entenent-la com una oportunitat d'aprenentatge i enriquiment mutu. Paraules Clau: Orientació educativa, interculturalitat, inclusió, Investigació-Acció, professorat ca
dc.description.abstract [eng] : The Balearic Islands are faced with a new demographic reality, which requires an education that responds to these emerging needs. This project presents a participatory educational proposal aimed at promoting interculturally inclusive teaching practices in a school located in Palma. Through an Action-Research process, it seeks to promote an educational environment that embraces cultural diversity and favors the inclusion of all students. This approach not only benefits the personal and academic development of students, but also enriches the work of educators and contributes to the construction of a tolerant and respectful society. The research addresses the challenges and opportunities of the integration of intercultural and inclusive practices, thus developing a program that seeks to identify the effects of teaching practice, leading to the transformation of the perception of cultural diversity, understanding it as an opportunity for learning and mutual enrichment en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Orientació Educativa ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Investigació-Acció ca
dc.title Un procés d'Investigació-Acció per fomentar una pràctica docent interculturalment inclusiva dins un centre de Palma ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:26Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics