Transformant l’aprenentatge: La gamificació com a proposta didàctica per potenciar la motivació i el rendiment acadèmic de l’alumnat.

Show simple item record

dc.contributor Mir Mas, Margalida
dc.contributor.author Pascual Bauzá, Bartolomé
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-09T10:04:47Z
dc.date.available 2025-04-09T10:04:47Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169868
dc.description.abstract [spa] Aquest treball de fi de màster examina la gamificació com una estratègia didàctica per incrementar la motivació i el rendiment acadèmic dels alumnes d'educació secundària. La idea es va originar a partir de les observacions realitzades en un centre educatiu durant les pràctiques, on es va detectar una manca de motivació deguda a metodologies tradicionals. En una societat en constant evolució, cal adaptar les estratègies educatives per a satisfer les necessitats de l'alumnat actual, ja que el sistema educatiu convencional sovint es percep com obsolet. La gamificació s'ha introduït com una metodologia innovadora que utilitza elements del joc en contextos no lúdics per a captar l'atenció dels alumnes i fomentar la seva participació activa. En l'actualitat, els estudiants estan envoltats d'un món digital i interactiu, on els videojocs i altres formes d'entreteniment són predominants. Aprofitant aquesta fascinació pel joc, la gamificació transforma l'aprenentatge en una experiència més atractiva i divertida. Mitjançant una revisió de la literatura existent, aquest treball pretén proporcionar eines i coneixements als educadors per a la integració efectiva de la gamificació en els processos d'ensenyament i aprenentatge. Així, es contribueix al debat sobre les noves formes d'aprenentatge i motivació en l'era digital, proposant la gamificació com una alternativa innovadora i prometedora per transformar l'educació i potenciar el desenvolupament dels estudiants en un món en constant canvi ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Rendiment acadèmic ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Estratègies didàctiques ca
dc.subject.other Innovació educativa ca
dc.subject.other Aprenentatge interactiu ca
dc.subject.other Metodologies actives. ca
dc.title Transformant l’aprenentatge: La gamificació com a proposta didàctica per potenciar la motivació i el rendiment acadèmic de l’alumnat. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:27Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics