dc.description.abstract |
[cat] Aquest estudi té l’objectiu d’examinar i avaluar la capacitat inclusiva d’una
metodologia innovadora, les Thinking Classrooms, amb la voluntat de potenciar
la inclusió en les aules de matemàtiques del nostre sistema educatiu local.
En primer lloc, s’exposa el context teòric que fonamenta l’anàlisi. Aquest
context inclou idees sobre l’ensenyament i aprenentatge de matemàtiques, i els
conceptes principals que envolten el terme d’inclusió educativa. A continuació,
es presenta un resum de la metodologia Thinking Classrooms que servirà per
entendre les pràctiques docents que la componen.
El cos del treball està dedicat a estudiar la inclusivitat en la metodologia, des
del punt de vista de la inclusió social i també, concretament, com pretén
apropar les matemàtiques a tots els alumnes. Es veu com, de manera natural,
les activitats dissenyades amb aquesta metodologia segueixen els preceptes
del Disseny Universal per a l’Aprenentatge.
La darrera part presenta una aplicació de la metodologia. Primer, s’analitzen
diferents dificultats que podria tenir una aplicació local. Segon, es detallen
algunes propostes de millora per a facilitar l’encaix al sistema educatiu balear. I,
tercer, es donen exemples d’activitats que materialitzen la metodologia i les
diferents fases d’implementació. Finalment, es fa una proposta d’avaluació que
segueix una de les millores presentades.
La conclusió d’aquest treball és que les pràctiques docents de les Thinking
Classrooms són intrínsecament inclusives, perquè la seva raó de ser original és
la cerca d’inclusió de més alumnes en l’acció de pensar. A més, es considera
factible una implementació pràctica en el context de les Illes Balears |
ca |