Thinking Classrooms com a mètode d'inclusió

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Cardona Taltavull, Jordi Antoni
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-09T10:57:03Z
dc.date.available 2025-04-09T10:57:03Z
dc.date.issued 2024-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169879
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi té l’objectiu d’examinar i avaluar la capacitat inclusiva d’una metodologia innovadora, les Thinking Classrooms, amb la voluntat de potenciar la inclusió en les aules de matemàtiques del nostre sistema educatiu local. En primer lloc, s’exposa el context teòric que fonamenta l’anàlisi. Aquest context inclou idees sobre l’ensenyament i aprenentatge de matemàtiques, i els conceptes principals que envolten el terme d’inclusió educativa. A continuació, es presenta un resum de la metodologia Thinking Classrooms que servirà per entendre les pràctiques docents que la componen. El cos del treball està dedicat a estudiar la inclusivitat en la metodologia, des del punt de vista de la inclusió social i també, concretament, com pretén apropar les matemàtiques a tots els alumnes. Es veu com, de manera natural, les activitats dissenyades amb aquesta metodologia segueixen els preceptes del Disseny Universal per a l’Aprenentatge. La darrera part presenta una aplicació de la metodologia. Primer, s’analitzen diferents dificultats que podria tenir una aplicació local. Segon, es detallen algunes propostes de millora per a facilitar l’encaix al sistema educatiu balear. I, tercer, es donen exemples d’activitats que materialitzen la metodologia i les diferents fases d’implementació. Finalment, es fa una proposta d’avaluació que segueix una de les millores presentades. La conclusió d’aquest treball és que les pràctiques docents de les Thinking Classrooms són intrínsecament inclusives, perquè la seva raó de ser original és la cerca d’inclusió de més alumnes en l’acció de pensar. A més, es considera factible una implementació pràctica en el context de les Illes Balears ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Thinking Classrooms ca
dc.title Thinking Classrooms com a mètode d'inclusió ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:29Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics