dc.contributor |
Estrany Martorell, María Elena |
|
dc.contributor.author |
Calvó Garcia, Paula |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-09T11:40:38Z |
|
dc.date.available |
2025-04-09T11:40:38Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169883 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En l'educació secundària, sovint s'observa una tendència a ensenyar les
matèries de manera aïllada, la qual cosa pot limitar la capacitat de l'alumnat per
entendre com s'interrelacionen els coneixements de diferents disciplines en la
resolució de problemes reals. D'altra banda, la Geologia és la gran oblidada, i
l'alumnat sol mostrar menys interès per aquesta matèria en comparació amb
altres ciències.
Així, la present proposta sorgeix de la necessitat d'abordar l'ensenyament de
manera més integrada i contextualitzada. L'objectiu general és desenvolupar un
projecte interdisciplinari i d'aplicació real dirigit als estudiants de primer curs de
batxillerat, que combini els coneixements de Biologia, Geologia i Química per a
estudiar els càlculs renals, fomentant la col·laboració docent entre matèries i un
augment de l’interès cap a la Geologia abordant-la des de la perspectiva de la
salut. Els càlculs renals representen un problema real que pot ser estudiat des
de múltiples perspectives científiques, oferint una oportunitat única per a
fomentar un aprenentatge significatiu i aplicat.
El projecte inclou diverses activitats pràctiques i utilitza metodologies actives
amb un enfocament constructivista per a promoure una comprensió integral de
com la formació de minerals pot influir en la salut humana. Els estudiants
treballaran en grups heterogenis per a investigar diferents tipus de càlculs renals
i elaboraran infografies que exposin la seva recerca. A més, durant el projecte
elaboraran una carpeta d’aprenentatge que reflecteixi tots els coneixement que
van adquirint així com les seves pròpies reflexions sobre el procés
d’aprenentatge. També s’utilitzaran eines digitals i qüestionaris d'autoavaluació
per a facilitar la col·laboració i la reflexió sobre l'aprenentatge. Així, el present
treball impulsa la interdisciplinarietat en integrar les diverses ciències mitjançant
la col·laboració docent, augmenta l’interès per la geologia en veure la rellevància
pràctica dels conceptes geològics en problemes de salut humana i afavoreix un
aprenentatge significatiu per part de l’alumnat caracteritzat per la connexió
directa entre la teoria i la pràctica. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinari |
ca |
dc.subject.other |
Transversal |
ca |
dc.subject.other |
Càlculs renals |
ca |
dc.subject.other |
Geologia |
ca |
dc.subject.other |
Química |
ca |
dc.title |
De la Geologia a la Salut: un projecte sobre càlculs renals adreçat a l’alumnat de 1r de batxillerat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:54:35Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|