De la Geologia a la Salut: un projecte sobre càlculs renals adreçat a l’alumnat de 1r de batxillerat

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Calvó Garcia, Paula
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-09T11:40:38Z
dc.date.available 2025-04-09T11:40:38Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169883
dc.description.abstract [cat] En l'educació secundària, sovint s'observa una tendència a ensenyar les matèries de manera aïllada, la qual cosa pot limitar la capacitat de l'alumnat per entendre com s'interrelacionen els coneixements de diferents disciplines en la resolució de problemes reals. D'altra banda, la Geologia és la gran oblidada, i l'alumnat sol mostrar menys interès per aquesta matèria en comparació amb altres ciències. Així, la present proposta sorgeix de la necessitat d'abordar l'ensenyament de manera més integrada i contextualitzada. L'objectiu general és desenvolupar un projecte interdisciplinari i d'aplicació real dirigit als estudiants de primer curs de batxillerat, que combini els coneixements de Biologia, Geologia i Química per a estudiar els càlculs renals, fomentant la col·laboració docent entre matèries i un augment de l’interès cap a la Geologia abordant-la des de la perspectiva de la salut. Els càlculs renals representen un problema real que pot ser estudiat des de múltiples perspectives científiques, oferint una oportunitat única per a fomentar un aprenentatge significatiu i aplicat. El projecte inclou diverses activitats pràctiques i utilitza metodologies actives amb un enfocament constructivista per a promoure una comprensió integral de com la formació de minerals pot influir en la salut humana. Els estudiants treballaran en grups heterogenis per a investigar diferents tipus de càlculs renals i elaboraran infografies que exposin la seva recerca. A més, durant el projecte elaboraran una carpeta d’aprenentatge que reflecteixi tots els coneixement que van adquirint així com les seves pròpies reflexions sobre el procés d’aprenentatge. També s’utilitzaran eines digitals i qüestionaris d'autoavaluació per a facilitar la col·laboració i la reflexió sobre l'aprenentatge. Així, el present treball impulsa la interdisciplinarietat en integrar les diverses ciències mitjançant la col·laboració docent, augmenta l’interès per la geologia en veure la rellevància pràctica dels conceptes geològics en problemes de salut humana i afavoreix un aprenentatge significatiu per part de l’alumnat caracteritzat per la connexió directa entre la teoria i la pràctica. ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Interdisciplinari ca
dc.subject.other Transversal ca
dc.subject.other Càlculs renals ca
dc.subject.other Geologia ca
dc.subject.other Química ca
dc.title De la Geologia a la Salut: un projecte sobre càlculs renals adreçat a l’alumnat de 1r de batxillerat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:35Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics