[cat] Aquest treball final de màster presenta un projecte educatiu integrador per als
estudiants del cicle formatiu bàsic d'informàtica i comunicacions, amb l'objectiu
de dinamitzar les assignatures teòriques i abordar un problema ambiental local:
la invasió d'ofidis a les Illes Pitiüses. El projecte consisteix en el
desenvolupament de trampes intel·ligents per a serps, que involucren la
instal·lació de sensors i actuadors controlats per microcontroladors, amb
comunicació mitjançant tecnologia sense fils amb bandes de freqüències lliures
i comunicació de ràdio a llargues distàncies. El projecte es dissenya per
fomentar la motivació i autoestima dels alumnes, promoure la inclusió i la
participació activa, i proporcionar un impacte positiu a la comunitat. Les
activitats es distribueixen entre les assignatures d'Equips Elèctrics i Electrònics
(EEE), Muntatge i Manteniment de Sistemes i Components Informàtics
(MMSCI), Ciències Aplicades I (CAI) i Comunicació i Societat I (CSI), amb un
enfocament basat en projectes (PBL)
[eng] This master's thesis presents an integrative educational project for students of
the basic vocational training cycle in computer science and communications,
with the aim of energizing theoretical subjects and addressing a local
environmental issue: the invasion of snakes in the Pitiüses Islands. The project
involves developing intelligent snake traps, incorporating sensors and actuators
controlled by microcontrollers, with communication via non regulated spectum
and long range radio comunication. The project is designed to enhance student
motivation and self-esteem, promote inclusion and active participation, and
provide a positive impact on the community. Activities are distributed across
subjects such as Electrical and Electronic Equipment (EEE), Assembly and
Maintenance of Systems and Computer Components (MMSCI), Applied
Sciences I (CAI), and Communication and Society I (CSI), using a
Project-Based Learning (PBL) approach