Inclusió de la bioètica a les aules de formació professional de l’àmbit de sanitat.

Show simple item record

dc.contributor Teixidor Coll, Rita Maria
dc.contributor.author Morales Cardona, Ariadna
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-10T10:32:03Z
dc.date.available 2025-04-10T10:32:03Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169895
dc.description.abstract [cat] El constant avenç que es dona en el món de les ciències de la salut, biomèdiques i biotecnològiques fa que sorgeixin dilemes morals, de manera exponencial, als quals tant els professionals de l’àmbit sanitari com els mateixos ciutadans s’han d’enfrontar. La bioètica es centra en l’estudi d’aquestes qüestions i permet apropar els continguts teòrics amb situacions que es donen en el món real. Un dels objectius de l’educació actual és formar els estudiants perquè esdevinguin pensadors crítics i decisius, dotar-los de la capacitat d’enfrontar-se als reptes que sorgeixen, sobretot en un moment sensible en el desenvolupament personal i individual, que és quan s’integren mecanismes cognitius, emocionals i motivacionals que donen peu a la sensibilitat moral de les persones. Les metodologies actives com l’aprenentatge cooperatiu i l’aprenentatge basat en problemes que es presenten en format de casos reals o dilemes morals, permeten integrar el desenvolupament moral i cognitiu dels alumnes amb el seu desenvolupament professional i fomentar pensaments d’ordre superior com el pensament crític i la metacognició, així com l’adquisició de competències socials i personals. La proposta d’aquest treball consisteix en el disseny de catorze activitats amb temàtica del contingut del currículum del cicle formatiu de grau superior de Tècnic de Laboratori Clínic i Biomèdic, per aplicar els coneixements teòrics per resoldre qüestions socials actuals, potenciar habilitats útils com la presa de decisions i formulació d’arguments bons i vàlids, el treball en equip i enriquir-se de la diversitat d’opinions a l’aula per al seu èxit com a ciutadans i futurs professionals ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Bioètica ca
dc.subject.other Dilemes morals ca
dc.subject.other Pensament crític ca
dc.subject.other Metacognició ca
dc.subject.other Formació professional ca
dc.title Inclusió de la bioètica a les aules de formació professional de l’àmbit de sanitat. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:42Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics