Aprenentatge basat en projectes (ABP) com a eina competencial en l'àrea de Biologia i Geologia: projecte interdisciplinari sobre la importància de les malalties genètiques

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Riera Mendoza, Catalina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-10T10:42:40Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169897
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de màster té com a objectiu el disseny d’un projecte interdisciplinari basat en l’ABP i enfocat en donar a conèixer i conscienciar a l’alumnat de la rellevància de les malalties genètiques. El projecte interdisciplinari es troba destinat a estudiants de 4t d'ESO, ja que es pretén integrar el coneixement de les malalties genètiques amb els sabers bàsics del Bloc D del currículum d’educació secundària obligatòria de les Illes Balears. El projecte reb el nom de “Trastorns rars a les Illes Balears: una Investigació interdisciplinària sobre les malalties genètiques” i inclou les matèries de Geografia i Història, Matemàtiques, Biologia i Geologia per proporcionar als alumnes una comprensió holística i significativa de les malalties genètiques. Les estratègies d’ensenyament que s’han usat durant el projecte es basen en un enfocament constructivista en què els estudiants són el centre actiu i constructor de l’aprenentatge. Algunes de les activitats que inclou el projecte es basen en tasques d’investigació i recerca d’informació sobre les característiques principals de trastorns d’origen genètic, l’elaboració de mapes de distribució geogràfica de malalties, l’anàlisi i la interpretació de dades estadístiques i la resolució de problemes. Els dos productes resultats del projecte consisteixen en un portafoli i un producte final que consisteix en la defensa del projecte. Durant l’ABP, s’han proporcionat múltiples formes de representació i expressió, així com diferents opcions per a la comprensió i acció, assegurant que tots els alumnes tinguin l'oportunitat de participar activament i desenvolupar les seves competències d'una manera integral. Es estudiants amb aquesta oportunitat única no només adquiriran un major coneixement sobre les malalties genètiques sinó que també desenvoluparan competències pròpies del segle XXI com el pensament crític, el treball en equip, la capacitat de resolució de problemes i el sentit de la responsabilitat. D’aquesta manera, l’aplicació d’aquest projecte interdisciplinari dins l’aula pot motivar als alumnes i donar a comprendre el coneixement científic com un tot, ja que s’hi troben implicades multituds de disciplines ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge competencial ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Projecte interdisciplinari ca
dc.subject.other Malalties genètiques ca
dc.title Aprenentatge basat en projectes (ABP) com a eina competencial en l'àrea de Biologia i Geologia: projecte interdisciplinari sobre la importància de les malalties genètiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics