dc.contributor |
Mató Petit, Teresa |
|
dc.contributor.author |
Cárdenas Cárdenas, Daniel |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-10T12:14:32Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169908 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball Final de Màster es centra en la creació, programació i
desenvolupament d'un espai socioeducatiu en els centres de secundària dirigit a
l'alumnat en risc d’absentisme, mitjançant l'ús del pòdcast com a eina principal. Aquest
projecte pretén aprofitar l'espai i els canals de ràdio dels centres de secundària amb la
intenció de crear contingut educatiu significatiu i transformador. La finalitat principal del
projecte és establir un entorn propici on es generi l'intercanvi d'experiències que
fomentin el compromís i la reflexió crítica i alhora, promoure la vinculació amb el centre
educatiu creant un ambient que reforci els llaços de pertinença en el grup. El format
pòdcast com a mitjà innovador i accessible per a tota la comunitat educativa permet
abordar temàtiques d'interès, necessitat i rellevants en l'etapa madurativa de
l'adolescència. La implementació pràctica d'aquest enfocament es centra a promoure
l'educació socioemocional buscant així un impacte significatiu en la prevenció de
l’absentisme escolar.
En síntesi, el projecte aborda el problema de l'absentisme escolar amb la intenció de
generar un impacte positiu tant en l'alumnat en risc d'abandonament participant com a
la resta de la comunitat educativa gràcies a l'enfocament de les seves temàtiques |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This Master's Final Project focuses on the creation, programming and development of
a socio-educational space in secondary schools aimed at students at risk of school
absenteeism, through the use of a pòdcast as the main tool. This project aims to take
advantage of the space and radio channels of secondary schools with the intention of
creating meaningful and transformative educational content. The main purpose of the
project is to establish a conducive environment where the exchange of experiences is
generated encourages commitment and critical reflection and, in turn, promote the link
with the school by creating an environment that strengthens the bonds of belonging in
the group. The pòdcast format as an innovative and accessible medium for the entire
educational community allows addressing topics of interest, need and relevance in the
mature stage of adolescence. The practical implementation of this approach will focus
on promoting social-emotional education thus seeking a significant impact on the
prevention of school absenteeism.
In summary, the project addresses the problem of school absenteeism with the
intention of generating a positive impact on both the students at risk of dropping out
and the rest of the educational community thanks to the focus of its themes |
en |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Absentisme escolar |
ca |
dc.subject.other |
Espai socioeducatiu |
ca |
dc.subject.other |
Pòdcast |
ca |
dc.subject.other |
Conscienciació |
ca |
dc.subject.other |
Competències educatives |
ca |
dc.subject.other |
School absenteeism |
ca |
dc.subject.other |
Socio-educational space |
ca |
dc.subject.other |
Podcast |
ca |
dc.subject.other |
Awareness |
ca |
dc.subject.other |
Educational competencies |
ca |
dc.title |
El pòdcast educatiu: estratègies per combatre l'abandonament escolar. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:54:44Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|