La batucada com a estratègia pedagògica per a la millora del sentiment de pertinença i desenvolupament integral a l’educació secundària

Show simple item record

dc.contributor Pons Amengual, Margalida
dc.contributor.author Moreno Mateu, Toni
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-11T07:08:18Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169918
dc.description.abstract [cat] Aquest treball se centra en la implementació de la batucada com a eina pedagògica en la matèria de 1r de Batxillerat de Llenguatge i Pràctica Musical. L'objectiu principal és dissenyar una proposta didàctica basada en la utilització de la batucada per millorar el sentiment de pertinença al grup i a l’institut, a partir d’un projecte col·laboratiu que afavoreixi la motivació i el desenvolupament personal, social, acadèmic i professional dels alumnes. La finalitat d’aquesta proposta és demostrar que la batucada pot ser una estratègia útil i enriquidora per a la consolidació de la base teòrica musical necessària per avançar cap a propostes més competencials en el batxillerat artístic, i per contribuir a una experiència d'aprenentatge més dinàmica i integradora. La metodologia aplicada de cinc fases, ha permès arribar a les conclusions que la batucada ha estat efectiva en augmentar el sentiment de pertinença dels alumnes, per millorar la cohesió, les competències de la matèria de Llenguatge i Pràctica Musical, la cooperació i la seva comunicació dins del grup ca
dc.description.abstract [eng] This study focuses on the implementation of batucada as a pedagogical tool in the 1st-year Baccalaureate course of Language and Musical Practice. The main objective is to design an educational proposal based on the use of batucada to enhance the students' sense of belonging to the group and the institution, through a collaborative project that promotes motivation and personal, social, academic, and professional development. The aim of this proposal is to demonstrate that batucada can be a useful and enriching tool for consolidating the necessary musical theoretical foundation to advance towards more competency-based proposals in the artistic baccalaureate, and to contribute to a more dynamic and integrative learning experience. The applied methodology, divided into five phases, has led to the conclusion that batucada has been effective in increasing students' sense of belonging, improving cohesion, competencies in Language and Musical Practice, cooperation, and communication within the group en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Sentiment de pertinença ca
dc.subject.other Batucada ca
dc.subject.other Desenvolupament integral ca
dc.subject.other Cohesió ca
dc.title La batucada com a estratègia pedagògica per a la millora del sentiment de pertinença i desenvolupament integral a l’educació secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:45Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics