[cat] Incorporar noves metodologies educatives que s’adaptin a l’alumnat actual i a
l’evolució de la societat és imprescindible. La intenció d’aquest Treball de Fi de
Màster és donar a conèixer un recurs que ha crescut molt en l’àmbit educatiu
atès que ben implantat comporta grans beneficis per a l’alumnat: la gamificació.
Així doncs, es fa una revisió teòrica d’aquest terme i s’expliquen els beneficis
que presenta aquesta metodologia educativa. Tot i que no és obligatori l’ús de
recursos digitals per a gamificar, aquest treball es focalitza més en la gamificació
a través d’aquests elements perquè sol ser més atractiva pels adolescents en
tant que s’adapta al seu habitual ús de la tecnologia. Cal recordar que els
estudiants que donen forma als centres educatius d’avui en dia són natius
digitals, i que passen una gran part del seu dia a dia davant una pantalla.
Finalment, es fa una proposta didàctica per a impartir en l’assignatura de Llengua
i Literatura Catalanes d’un curs de primer de batxillerat. Aquesta proposta gira al
voltant de les quatre grans cròniques, segueix una metodologia gamificada i té
la famosa saga de Harry Potter com a fil conductor