Renovant el programa ALTER: Una mirada a tres bandes - emocions, currículum i convivència

Show simple item record

dc.contributor Sanchez Ponce, Myriam
dc.contributor.author Remus Mallorquí, Marina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-11T08:57:13Z
dc.date.available 2025-04-11T08:57:13Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169932
dc.description.abstract [cat] El present treball final del màster de formació del professorat es concreta en l'anàlisi del programa d'escolarització compartida ALTER a les Illes Balears. Mitjançant una metodologia combinada qualitativa i quantitativa, s'aborda una observació profunda de l'estructuració, metodologia i continguts del programa, així com una anàlisi de les necessitats de l’alumnat. L'objectiu és identificar les àrees d'optimització i fer una proposta educativa per esmenar la seva eficàcia en la integració educativa i social dels joves. A través d'aquesta investigació, s'han destacat les fortaleses i debilitats del programa existent, identificant reptes clau que cal abordar. S'han examinat els aspectes fonamentals del programa, incloent l'estructura de les sessions, la metodologia pedagògica i els continguts impartits. Paral·lelament, s'ha avaluat de forma exhaustiva les necessitats dels estudiants, incloent-hi factors emocionals, socials i acadèmics. Basant-se en aquesta anàlisi, s'ha elaborat una proposta educativa que pretén acompanyar a l’alumnat ALTER en tres dimensions: emocional, curricular i convivència al centre educatiu. Es concreta la intervenció que es durà a terme en la dimensió emocional a través d’una programació anual d’activitats específiques i adaptades a les necessitats identificades. Aquestes propostes aborden qüestions com la implementació de tècniques d'aprenentatge emocional, la millora de la comunicació i la resolució de conflictes, i l'augment del suport emocional i l'empoderament dels estudiants. El treball conclou destacant la importància de les intervencions centrades en les necessitats dels estudiants i promoure la seva inclusió i èxit a llarg termini ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject.other Escolarització compartida ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Exclusió educativa ca
dc.subject.other Absentisme escolar ca
dc.subject.other Educació Emocional ca
dc.title Renovant el programa ALTER: Una mirada a tres bandes - emocions, currículum i convivència ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:47Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics