Apps to develop the speaking skills in the EFL classroom

Show simple item record

dc.contributor Torrens Ansell, Gabriela Ester
dc.contributor.author Juan Martorell, Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-14T08:20:23Z
dc.date.issued 2023-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169974
dc.description.abstract [eng] Acquiring speaking and pronunciation skills when learning a foreign language are key elements and need to be worked regularly in the EFL classroom, not only to develop communicative skills but also for students to learn the proper pronunciation in order to convey the correct message. Therefore, teachers need to prepare more speaking and pronunciation activities for their students and move away from traditional grammar-focused approaches. In this context, technology also plays a crucial role since language educators can include technological resources in their lessons to increase motivation and participation among students. This paper explores the relevance of teaching speaking and pronunciation skills as well as the use of technology and language learning apps to promote autonomous learning. In addition, this paper presents a didactic proposal for secondary education students, designed to practise pronunciation and speaking skills by using technological resources. ca
dc.description.abstract [spa] Adquirir habilidades de expresión oral y de pronunciación al aprender una nueva lengua son elementos clave que deben trabajarse en la clase de inglés como lengua extranjera, no sólo para desarrollar habilidades comunicativas, sino también para que los alumnos aprendan la pronunciación correcta para transmitir el mensaje intencionado. Por tanto, los profesores necesitan preparar más actividades para practicar la expresión oral y la pronunciación y alejarse de los métodos de enseñanza tradicionales que se basan en la gramática. En este contexto, la tecnología también presenta un papel fundamental ya que los profesores de lengua pueden incluir recursos tecnológicos en sus clases para incrementar la motivación y la participación de los alumnos. Este trabajo explora la relevancia de la enseñanza de las habilidades de la expresión oral y la pronunciación así como el uso de la tecnología y aplicaciones para aprender idiomas para promover el aprendizaje autónomo. Además, este trabajo presenta una propuesta didáctica para alumnos de educación secundaria diseñada para practicar la pronunciación y la expresión oral usando recursos tecnológicos. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Speaking ca
dc.subject.other Pronunciation ca
dc.subject.other Technology ca
dc.subject.other Motivation ca
dc.subject.other Apps ca
dc.subject.other Expresión oral ca
dc.subject.other Pronunciación ca
dc.subject.other Tecnología ca
dc.subject.other Motivación ca
dc.subject.other Aplicaciones ca
dc.title Apps to develop the speaking skills in the EFL classroom ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:24:33Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics