dc.contributor |
Torrens Ansell, Gabriela Ester |
|
dc.contributor.author |
Català Moyà, Maria Dolores |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-14T08:41:07Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169978 |
|
dc.description.abstract |
[eng] This thesis investigates the potential of integrating digital fiction in the English
as a Foreign Language (EFL) classrooms to enhance the students’ motivation
and facilitate their English language learning process, following the
Project-Based Learning (PBL) and the Universal Design for Learning (UDL)
guidelines. This study acknowledges the importance of motivation in language
learning and explores the efficacy of audiovisual materials in engaging students
and fostering deeper connections with the English language. Apart from
carrying an educational value and providing an insight into cultures, shows and
movies, they also help improve one’s language skills because they provide
exposure to new vocabulary and expressions. By conducting a series of
activities in an EFL class of 1st of Bachiller, this thesis intends to shed light to
the importance of using audiovisual materials in class, especially since TV
shows and movies have become an essential part of modern-day entertainment
culture. The findings of this study aim to provide empirical evidence and
practical recommendations for incorporating digital fiction into EFL sessions. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] Esta tesis investiga el potencial del uso de la ficción digital en las aulas de inglés como lengua extranjera (EFL) para aumentar la motivación de los estudiantes y facilitar su proceso de aprendizaje de la lengua inglesa, siguiendo las directrices del Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) y del Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA). Este estudio reconoce la importancia de la motivación en el aprendizaje de idiomas y explora la eficacia de los materiales audiovisuales para atraer a los estudiantes y fomentar conexiones más profundas con la lengua inglesa. Además de tener un valor educativo y proporcionar una visión de las culturas, las series y las películas también ayudan a mejorar las competencias lingüísticas porque exponen al usuario a nuevo vocabulario y expresiones. Mediante la realización de una serie de actividades en una clase de inglés como lengua extranjera de 1º de Bachillerato, esta tesis pretende arrojar luz sobre la importancia de utilizar materiales audiovisuales en clase, especialmente desde que los programas de televisión y las películas se han convertido en una parte esencial de la cultura del entretenimiento actual. Los resultados de este estudio pretenden aportar evidencias empíricas y recomendaciones prácticas para incorporar la ficción digital en las sesiones de EFL. |
es |
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta tesi investiga el potencial de l'ús de la ficció digital a les aules d'anglès com a llengua estrangera (EFL) per augmentar la motivació dels estudiants i facilitar-ne el procés d'aprenentatge de la llengua anglesa, seguint les directrius de l'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) i del Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA). Aquest estudi reconeix la importància de la motivació a l'aprenentatge d'idiomes i explora l'eficàcia dels materials audiovisuals per atraure els estudiants i fomentar connexions més profundes amb la llengua anglesa. A més de tenir un valor educatiu i proporcionar una visió de les cultures, les sèries i les pel·lícules també ajuden a millorar les competències lingüístiques perquè exposen l'usuari a nou vocabulari i expressions. Mitjançant la realització d'una sèrie d'activitats en una classe d'anglès com a llengua estrangera de 1r de Batxillerat, aquest estudi pretén donar llum a la importància d’emprar materials audiovisuals a classe, especialment des que els programes de televisió i les pel·lícules han esdevingut una part essencial de la cultura de l'entreteniment actual. Els resultats d'aquest estudi pretenen aportar evidències empíriques i recomanacions pràctiques per incorporar la ficció digital a les sessions d'EFL. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Motivation |
ca |
dc.subject.other |
TV shows |
ca |
dc.subject.other |
PBL |
ca |
dc.subject.other |
UDL |
ca |
dc.subject.other |
Motivación |
es |
dc.subject.other |
Series |
es |
dc.subject.other |
ABP |
es |
dc.subject.other |
DUA |
es |
dc.subject.other |
Sèries |
ca |
dc.subject.other |
Motivació |
ca |
dc.title |
Using digital fiction in the classroom: a motivational approach |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-05-03T09:32:11Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|