Anàlisi de l'aprenentatge basat en jocs: quan podem considerar que un joc és educatiu?

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, Maria de los Ángeles
dc.contributor.author Hernando Rodriguez, Rosa Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-14T10:16:49Z
dc.date.issued 2023-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169989
dc.description.abstract [cat] Aquest treball analitza els beneficis educatius dels jocs i l'aprenentatge basat en videojocs. Concretament es presenta una proposta educativa que aprofundeix en l'efectivitat d'un videojoc molt popular anomenat Minecraft a l'aula. En gran part, mitjançant entrevistes amb educadors que ja utilitzen el joc a classe com a eina opcional o complementària i demanant als participants que comparteixin les seves idees sobre experiències amb videojocs. Els resultats suggereixen que Minecraft es posiciona com una excel·lent eina per fomentar la creativitat dels estudiants, facilitar la col·laboració a classe, permetre l'ensenyament transversal, atendre algunes de les necessitats de diversos estudiants i poden tenir fins i tot valors terapèutics per als alumnes amb dificultats d'aprenentatge. No obstant això, la introducció de Minecraft a l'aula pot ser una tasca difícil perquè implica una inversió en dispositius, coneixements tecnològics i acords del personal directiu dels centres, la qual cosa pot impedir que certes escoles arribin a utilitzar Minecraft a les seves classes. A més, els docents interessats a implementar Minecraft a les seves escoles han de mantenir un aprenentatge guiat per l’ensenyament als estudiants i basat en jocs, de manera que hi hagi l’entorn més adient per tal de rebre tots els beneficis de l'aula basada en Minecraft. En qualsevol cas, combinar entreteniment, tecnologia i educació és una de les millors eines de motivació a disposició de l’alumne i del professorat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Anàlisi ca
dc.subject.other ABJ ca
dc.subject.other Educatiu ca
dc.subject.other Ludificació ca
dc.subject.other Minecraf ca
dc.subject.other CDU ca
dc.title Anàlisi de l'aprenentatge basat en jocs: quan podem considerar que un joc és educatiu? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:24:34Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics