Proposta didàctica d’Aprenentatge-Servei: les serps introduïdes i la seva repercussió a les Illes Balears

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Febrer Serra, Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-14T11:01:06Z
dc.date.issued 2023-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169992
dc.description.abstract [cat] L’Aprenentatge-Servei (ApS) és un model educatiu que integra l’aprenentatge vivencial, significatiu i aplicat, així com també el desenvolupament de la responsabilitat cívica dels alumnes per mitjà de la realització d’un servei que satisfà les necessitats de la comunitat. Es tracta d’una metodologia que dona als alumnes l'oportunitat d'aplicar l'aprenentatge assolit a situacions reals, alhora que ells mateixos proporcionen un servei per a la comunitat. El present treball planteja una proposta didàctica d’Aprenentatge-Servei interdisciplinària i basada en el treball cooperatiu, orientada a donar a conèixer la problemàtica mediambiental i socioeconòmica causada per la recent introducció de serps a les Illes Balears Ibèrica. La proposta didàctica plantejada pretén implicar la totalitat de l’alumnat en el projecte, promoure l’aprenentatge competencial de l’alumnat mitjançant el treball cooperatiu, promoure conductes responsables i sostenibles envers el medi ambient, involucrar l'alumnat i el centre educatiu de manera activa dins el municipi i despertar en els alumnes l’interès per les problemàtiques de la seva comunitat. La metodologia ApS ofereix múltiples avantatges per a assolir un aprenentatge significatiu en l’alumnat, entre les quals destaquen el treball cooperatiu, la interdisciplinarietat, la implicació de l’alumnat en el procés d’ensenyament-aprenentatge, la participació activa dels alumnes dins el municipi i el desenvolupament de conductes responsables, cooperatives i solidàries. Per aquests motius, la realització d’aquest projecte d’ApS a un institut d’educació secundària pot ser de gran utilitat per a conscienciar tant els alumnes com el seu entorn social de la importància de problemàtica ambiental i socioeconòmica esmentada al seu municipi, a més de proporcionar-los eines per a ajudar a mitigar o revertir aquesta situació. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Aprenentatge-Servei ca
dc.subject.other Educació ambiental ca
dc.subject.other Espècies invasores ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other Servei a la comunitat ca
dc.title Proposta didàctica d’Aprenentatge-Servei: les serps introduïdes i la seva repercussió a les Illes Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:31:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics