[cat] El Disseny Universal per a l’Aprenentatge és un recurs clau per poder dur a
proveir a tots els alumnes d’una escola de qualitat en la que hi tinguin cabuda
tots ells, sense importar les seves característiques i qualitats personals. Totes
les persones son diferents i això s’ha d’acceptar com a la norma general.
D’aquesta forma, s’ha de treballar per englobar tota la heterogeneïtat que es
troba en la societat.
Això es pot fer identificant les barreres que dificulten l’aprenentatge a cada
alumne i treballar per eliminar-la. Per treballar en l’eliminació de les barreres
d’aprenentatge es pot fer a través del Disseny Universal de l’Aprenentatge, que
defensa fer un model comú que serveixi per a tots els alumnes i, d’aquesta forma,
no siguin necessàries adaptacions posteriors, ja que tots els alumnes podran
treballar amb el mateix model, siguin quines siguin els seus facilitadors o les
seves barreres d’aprenentatge.
Per això en aquest treball es fa una proposta didàctica per a l’assignatura de
Introducció a l’Activitat Emprenedora i Empresarial del nivell de 4t d’ESO
emmarcada en un context inclusiu i basada en el Disseny Universal per a
l’Aprenentatge.