De les proves Cangur a la nova llei LOMLOE

Show simple item record

dc.contributor Simonet Mateu, Maria Inmaculada
dc.contributor.author Jaume Palmer, Neus
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-04-28T12:38:17Z
dc.date.issued 2023-07-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170075
dc.description.abstract [cat] Les proves cangur són una de les fites més memorables per la majoria dels matemàtics docents, ja que són unes activitats molt diferents de la matèria de matemàtiques, pel fet que han de desenvolupar la imaginació i la reflexió, per tant, són unes proves que potencien el pensament matemàtic. A més els alumnes també han de desenvolupar les intel·ligències múltiples i el desenvolupament visual per imaginar-se el que els demana la qüestió. Les proves cangur intenten que les matemàtiques siguin atractives pels estudiants i augmentar l'entusiasme per aprendre matemàtiques. Les proves cangur són unes de les activitats més clàssiques pels matemàtics, ja que consisteixen amb la realització d'una prova individual on les respostes són múltiples i cada persona està associada a un cert nivell, segons el curs que està realitzant aquell any. Actualment, les proves cangur es fan a quasi totes les comunitats espanyoles i s'ha convertit en un concurs internacional per fomentar la difusió de la cultura matemàtica bàsica. Per aquests motius, el meu TFM consistirà en descobrir la relació que poden tenir aquestes proves amb la nova llei, la LOMLOE. Investigarem les interrelacions entre els dos conceptes i les connexions que tenen de manera independent. A més, el meu treball de fi de màster consistirà en la investigació i l'anàlisi de les proves per poder extreure algunes conclusions. El primer pas a fer serà elegir un nivell (3r ESO) i resoldre les proves cangur de tres anys diferents (2019, 2021 i 2022). Cercarem i investigarem com podem ajudar als alumnes i quins són els possibles motius perquè els alumnes tenguin errors quan realitzen aquestes proves, ja que són proves on l'alumne ha de desenvolupar certes habilitats. Seguidament, farem un petit estudi sobre els resultats dels alumnes a nivell de tercer de l'ESO als anys 2019, 2021 i 2022 i concloure'm si els nostres alumnes han millorat amb el desenvolupament del pensament matemàtic.Per finalitzar el TFM proposarem alguna de les activitats extretes de les proves cangur als alumnes de tercer d’ESO i crearem una proposta didàctica per dur-la a dins de l’aula, encara que aquest any no la duguem a terme. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Proves Cangur ca
dc.subject.other Geometria ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other LOMLOE ca
dc.subject.other Competició matemàtica ca
dc.title De les proves Cangur a la nova llei LOMLOE ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:31Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics