dc.description.abstract |
[cat] L’aprenentatge cooperatiu és un mètode que sorgeix ja fa més de dos segles, sent
uns dels primers pioners Johnson i Holubec (1999), avui dia, és quan es troba
més en auge, i s’està convertint en una metodologia de caràcter innovadora. És
així, no tan sols pel fet que els alumnes treballen en grups, sinó, pels efectes que
produeix si és aplicat correctament, la interdependència positiva i tot allò que
deriva, com comportaments en societat, gestió del temps o objectius que un sol
alumne/a seria impossible aconseguir.
El reptes que presenta aquest aprenentatge basat en la cooperació, són
l’organització de l’aula, la gestió del temps i com ha de ser avaluat. No s’ha
d’oblidar, que l’actual sistema educatiu exigeix una nota numèrica al final de cada
avaluació, per tant, si es fuig dels exàmens o proves test, s’haurà de cercar una
alternativa, aquesta es troba a la proposta.
Per a l’elaboració de la proposta, un dels principals objectius, es parteix d’un marc
teòric fonamentant amb multiplicitats d’autors. Des de la base de la seva
experiència, es treballa en una organització temporal, amb l’ús de dinàmiques,
gestió de l’aula, amb el fi de poder garantir l’aprenentatge cooperatiu a la tercera
avaluació al mòdul d’empresa i administració. |
ca |