L'AICLE en l'ensenyament de la Física i la Química a l'educació secundària a les Illes Balears en el context de la LOMLOE

Show simple item record

dc.contributor Sanchez Clark, Emma Soledad
dc.contributor.author Martínez Hanson, Duncan Alexander
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-05T09:11:47Z
dc.date.issued 2023-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170130
dc.description.abstract [cat] La metodologia docent AICLE implica l’ensenyança d'una llengua estrangera com a mitjà d'instrucció per fomentar l’aprenentatge en una matèria específica, i té com a objectiu millorar la competència lingüística dels estudiants i la seva capacitat per comprendre i utilitzar conceptes de l’especialitat en una llengua estrangera. Aquest Treball de Fi de Màster (TFM) es centra en la implementació de l'AICLE en l'ensenyament de la Física i la Química a l'educació secundària, en el marc de la Llei Orgànica 3/2020, de 29 desembre, per la que es modifica la Llei Orgànica 2/2006, del 3 de maig, d’Educació (LOMLOE). Es dissenya una proposta didàctica, utilitzant metodologies actives, a on es treballen les competències específiques del currículum autonòmic de les Illes Balears d’ESO, tant de Física i Química com d’Anglès. Es posa el focus en la competència lingüística i es treballen la comprensió, producció i coproducció de textos orals i escrits, així com la mediació lingüística entre l’alumnat, seguint els requisits proposats per l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI), en línia amb el CEFR internacional d’idiomes. ca
dc.description.abstract [eng] Education based on CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology involves teaching a foreign language as a medium of instruction to promote learning in a specific subject, aiming to improve students' language proficiency and their ability to comprehend and utilise complex concepts in a foreign language. This Master's Thesis focuses on the implementation of CLIL in the teaching of Physics and Chemistry in secondary education, within the framework of the Spanish Organic Law 3/2020, of December 29th, which modifies Organic Law 2/2006, of May 3rd, on Education (LOMLOE). The design of a didactic proposal, involving active methodologies, where the specific competencies of the secondary school curriculum of the Balearic Islands in Physics and Chemistry, and English are addressed. The emphasis is placed on linguistic competence, including comprehension, production, and co-production of oral and written texts, as well as linguistic mediation among students, following the requirements proposed by the Official School of Languages (EOI) in Spain, in line with the CEFR international language scale. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other AICLE ca
dc.subject.other CLIL ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Competència lingüística ca
dc.title L'AICLE en l'ensenyament de la Física i la Química a l'educació secundària a les Illes Balears en el context de la LOMLOE ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:47Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics