dc.contributor |
Sanchez Clark, Emma Soledad |
|
dc.contributor.author |
Martínez Hanson, Duncan Alexander |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-05T09:11:47Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170130 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La metodologia docent AICLE implica l’ensenyança d'una llengua estrangera
com a mitjà d'instrucció per fomentar l’aprenentatge en una matèria específica, i
té com a objectiu millorar la competència lingüística dels estudiants i la seva
capacitat per comprendre i utilitzar conceptes de l’especialitat en una llengua
estrangera.
Aquest Treball de Fi de Màster (TFM) es centra en la implementació de l'AICLE
en l'ensenyament de la Física i la Química a l'educació secundària, en el marc
de la Llei Orgànica 3/2020, de 29 desembre, per la que es modifica la Llei
Orgànica 2/2006, del 3 de maig, d’Educació (LOMLOE).
Es dissenya una proposta didàctica, utilitzant metodologies actives, a on es
treballen les competències específiques del currículum autonòmic de les Illes
Balears d’ESO, tant de Física i Química com d’Anglès.
Es posa el focus en la competència lingüística i es treballen la comprensió,
producció i coproducció de textos orals i escrits, així com la mediació lingüística
entre l’alumnat, seguint els requisits proposats per l’Escola Oficial d’Idiomes
(EOI), en línia amb el CEFR internacional d’idiomes. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Education based on CLIL (Content and Language Integrated Learning)
methodology involves teaching a foreign language as a medium of instruction to
promote learning in a specific subject, aiming to improve students' language
proficiency and their ability to comprehend and utilise complex concepts in a
foreign language.
This Master's Thesis focuses on the implementation of CLIL in the teaching of
Physics and Chemistry in secondary education, within the framework of the
Spanish Organic Law 3/2020, of December 29th, which modifies Organic Law
2/2006, of May 3rd, on Education (LOMLOE).
The design of a didactic proposal, involving active methodologies, where the
specific competencies of the secondary school curriculum of the Balearic Islands
in Physics and Chemistry, and English are addressed.
The emphasis is placed on linguistic competence, including comprehension,
production, and co-production of oral and written texts, as well as linguistic
mediation among students, following the requirements proposed by the Official
School of Languages (EOI) in Spain, in line with the CEFR international language
scale. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
AICLE |
ca |
dc.subject.other |
CLIL |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Competència lingüística |
ca |
dc.title |
L'AICLE en l'ensenyament de la Física i la Química a l'educació secundària a les Illes Balears en el context de la LOMLOE |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:25:47Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|