L'hort escolar com a eina de conscienciació de la importància de l'agricultura local i dels objectius de desenvolupament sostenible

Show simple item record

dc.contributor Sanchez Grande, Eusebi Vicent
dc.contributor.author Llabrés Rosselló, Pedro
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-05T10:16:25Z
dc.date.issued 2023-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170133
dc.description.abstract [cat] L'hort escolar és una iniciativa que cerca promoure la importància de l'agricultura i el consum de productes locals i de km0 entre els estudiants de l'escola. A través d'aquesta experiència pràctica, els alumnes adquireixen coneixements sobre els processos agrícoles, el cicle de vida dels aliments i l'impacte de les seves eleccions de consum. La metodologia de l’hort escolar es basa en l'aprenentatge basat en projectes, que suposa que els estudiants s'impliquen activament en la planificació, el disseny i la implementació del seu propi hort i, així, fomentant la resolució de problemes, la presa de decisions i la col·laboració en equip. A més, treballant amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, es posa un èmfasi especial en diversos aspectes. Amb l'ODS 2 (Fam Zero), contribuint a promoure l'accés a aliments nutritius i la seguretat alimentària. Amb l'ODS 4 (Educació de Qualitat), adquirir coneixements sobre l'agricultura i entendre la importància de la sostenibilitat alimentària. Amb l'ODS 5 (Igualtat de Gènere), promovent la participació equitativa en aquesta activitat i en la presa de decisions. L'ODS 6 (Aigua Neta i Sanejament) per utilitzar l'aigua de manera responsable. L'ODS 12 (Producció i Consum Responsables) es promou fomentant el consum de productes locals i sostenibles. Finalment, l'ODS 15 (Vida de Terra) es reforça a través de la connexió dels estudiants amb la natura i la importància de la biodiversitat agrícola. Així doncs, amb l'hort escolar basat en projectes, s'introdueix als estudiants en l'agricultura, amb el consum de productes locals i de km0, i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Per tant, això fomenta la consciència agrícola, una alimentació saludable, una educació de qualitat, la igualtat de gènere, l'ús responsable de l'aigua, la producció i el consum responsables, i la preservació de la vida terrestre. A més, els estudiants desenvolupen competències essencials i es connecten amb la natura i la seva comunitat local. ca
dc.description.abstract [eng] The school garden is an initiative that aims to promote the importance of agriculture and the consumption of local and zero-kilometer products among students. Through this hands-on experience, students acquire knowledge about agricultural processes, the life cycle of food, and the impact of their consumption choices. The methodology of the school garden is based on project-based learning, which actively involves students in the planning, design, and implementation of their own garden, fostering problem-solving, decision-making, and teamwork. Additionally, by working with the Sustainable Development Goals (SDGs), emphasis is placed on various aspects. For example, SDG 2 (Zero Hunger) promotes access to nutritious food and food security. SDG 4 (Quality Education) enables students to gain knowledge about agriculture and understand the importance of food sustainability. SDG 5 (Gender Equality) promotes equitable participation and decision-making in this activity. SDG 6 (Clean Water and Sanitation) encourages responsible water use in the garden. SDG 12 (Responsible Consumption and Production) is promoted by encouraging the consumption of local and sustainable products. Finally, SDG 15 (Life on Land) is reinforced through students' connection with nature and the importance of agricultural biodiversity. Thus, project-based school gardening introduces students to agriculture, local and zero-kilometer product consumption, and the SDGs. It fosters agricultural awareness, healthy eating, quality education, gender equality, responsible water use, responsible production and consumption, and the preservation of terrestrial life. Moreover, students develop essential skills and connect with nature and their local community. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Hort escolar ca
dc.subject.other Agricultura ca
dc.subject.other ODS ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other School Garden ca
dc.subject.other Agriculture ca
dc.subject.other SDGs ca
dc.subject.other Project-Based Learning ca
dc.title L'hort escolar com a eina de conscienciació de la importància de l'agricultura local i dels objectius de desenvolupament sostenible ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics