ODS i AbP al currículum de geografia i història. Proposta didàctica entorn de la ODS 13, acció pel clima a través de l’aprenentatge basat en projectes

Show simple item record

dc.contributor Garau López, Maria Miquela
dc.contributor.author Lacomba Moreno, Aïda
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-05T10:38:50Z
dc.date.issued 2023-06-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170134
dc.description.abstract [cat] L’emergència climàtica és una realitat, un concepte que ha esdevingut el nostre context actualment; és per això, que partint d’aquest paradigma, es fa patent la necessitat d’integrar els Objectius de Desenvolupament Sostenible com a recurs i contingut dins dels processos d’ensenyament i aprenentatge. És per això, que l’objectiu principal d'aquest treball és el disseny d’una proposta didàctica per a l’ensenyament i aprenentatge de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 13, acció pel clima, a través de l’Aprenentatge Basat en Projectes (AbP) com a metodologia principal. Es pretén que sigui amb el coneixement sobre temps i clima que es prengui consciència sobre la importància de prendre agència vers el canvi climàtic. A més a més, s’utilitza la introducció dels ODS com a recurs transversal, es fa necessària la promoció de la capacitat crítica dels estudiants i s’inclou l’aplicació del Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA). Amb la proposta didàctica dissenyada hem mostrat que a través de la metodologia de l'Aprenentatge Basat en Projectes i el treball cooperatiu, és possible aconseguir un procés d'ensenyament i aprenentatge significatiu i de qualitat per als estudiants. Les conclusions del treball posen de manifest la importància de treballar l'ODS 13 i la conscienciació ambiental dins de l'educació. Tot i les limitacions de planificació i coordinació necessàries, la proposta didàctica ha estat un punt de partida per a un aprenentatge actiu i per a la construcció d'una comunitat educativa més sostenible. Les implicacions d'aquest treball inclouen la necessitat de col·laborar amb altres centres educatius per compartir pràctiques i recursos, ampliar les activitats de conscienciació ambiental a tots els àmbits de la comunitat local i continuar adaptant la proposta didàctica per aconseguir un major impacte en l'aprenentatge dels estudiants. En resum, aquest treball ofereix una proposta didàctica innovadora per a treballar l'ODS 13 a través de l'Aprenentatge Basat en Projectes. Els resultats mostren un aprenentatge significatiu dels estudiants i una major consciència i implicació en l'acció pel clima. Les conclusions i implicacions apunten cap a la importància de continuar treballant en aquest àmbit per promoure l'educació per a la sostenibilitat i la construcció d'un futur més sostenible. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Projectes (AbP) ca
dc.subject.other Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA) ca
dc.subject.other Acció pel clima ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.title ODS i AbP al currículum de geografia i història. Proposta didàctica entorn de la ODS 13, acció pel clima a través de l’aprenentatge basat en projectes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics