La neuroeducació a l'ensenyament de les matemàtiques a secundària

Show simple item record

dc.contributor Llohis Canals, Ernest
dc.contributor.author Galotto Sanz, Gerardo
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-05T10:55:24Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170135
dc.description.abstract [cat] En els últims anys, s'ha produït un avanç molt significatiu al camp de la neuroeducació, que ha permès abordar l'educació des d'un punt de vista científic. Aquesta disciplina ha combinat els principis de la neurociència amb l'aplicació pràctica a les aules, amb l'objectiu de millorar els processos d'aprenentatge dels alumnes. S’ha de considerar com una ciència relativament nova que ha experimentat un creixement significatiu en els darrers anys. A mesura que s’ha anat comprenent millor el funcionament del cervell humà, i s’han pogut identificar estratègies i metodologies pedagògiques que es basen en els principis neurocientífics per optimitzar l'aprenentatge. Aprofitant els coneixements proporcionats per diferents autors, al treball establirem consells i opcions metodològiques per a l'ensenyament de les matemàtiques a un curs de 3r d'ESO. Per poder assolir l’objectiu final de tot docent, permetre que els alumnes assimilin i comprenguin els coneixements matemàtics de manera efectiva i significativa. Dins del marc normatiu de la LOMLOE, dissenyarem una aplicació pràctica detallada per a l'ensenyament de les matemàtiques en aquest nivell. Mitjançant la neuroeducació, establirem connexions directes amb la teoria per garantir un aprenentatge més eficient i satisfactori. A més, presentarem els resultats obtinguts a partir de les activitats realitzades, demostrant l'eficàcia d'aquest enfocament. A partir d'aquí, adaptarem les estratègies pedagògiques per maximitzar l'atenció, la memòria i la comprensió dels estudiants. Això implica utilitzar mètodes d'ensenyament actius, treball en equip, utilització de recursos visuals i manipulatius, aplicació de problemes realistes, tenint en compte la importància del l’error per l’aprenentatge i l’aplicació del disseny universal per l’aprenentatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Neuroeducació ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Cas pràctic ca
dc.title La neuroeducació a l'ensenyament de les matemàtiques a secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:40Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics