Coeducar a través de la música. Proposta d'intervenció des del Departament d'Orientació

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Guasp Far, Aina Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T09:46:33Z
dc.date.issued 2023-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170185
dc.description.abstract [cat] La coeducació és la forma de treballar la igualtat de gènere i combatre les violències masclistes des de l’escola. A més, actualment ens trobem en un marc legislatiu què plasma la necessitat d'educar en igualtat de gènere de forma transversal. No obstant això, trobem que hi ha una gran incidència de violència masclista en les relacions de parella adolescent. Això és degut a diverses causes, una d’elles la desinformació i la falta d'eines que tenen els adolescents per identificar la violència, per la qual cosa el departament d’orientació és un element clau per intervenir d’una forma preventiva en la transmissió de valors, recursos i mecanismes d’identificació de mites, estereotips i formes de violència, que estan molt presents en un grup molt vulnerable social i emocionalment com són els adolescents. En aquesta mateixa línia, ens trobem amb la música, aquesta té un ús social i emocional pels adolescents i esdevé un dels canals més important i d’ús diari de transmissió, normalització i reproducció de valors, actituds i comportaments. En aquest sentit, és essencial la intervenció des del departament d’orientació, degut al fet que el dating violence és una realitat present als centres educatius que cal visibilitzar i abordar des d’un enfocament multidisciplinari. En el cas del present treball, des del Pla d’acció tutorial i de diverses matèries implicant a l’equip docent per a la millora de la convivència del centre i també el desenvolupament emocional dels alumnes. Una relació de maltractament a l’adolescència pot tenir greus conseqüències a curt i llarg termini. La present proposta d’intervenció, Atura’t a escoltar, s’articula des del Departament d’Orientació i pretén donar eines i prevenir la violència de parelles en adolescents a través de la identificació de la violència i les seves múltiples cares alhora que es treballa a través de cançons que estan habituats a sentir i cantar, però mai s’aturen a escoltar. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Dating violence ca
dc.subject.other Violència masclista ca
dc.subject.other Orientació educativa ca
dc.subject.other Música ca
dc.title Coeducar a través de la música. Proposta d'intervenció des del Departament d'Orientació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics