Anàlisi de les actuals perspectives per introduir els nombres enters a l’aula

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Pascual Fernández, Arnau
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T10:52:10Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170188
dc.description.abstract [cat] La introducció dels nombres enters a l’aula sol venir acompanyada de nombroses dificultats i una de les principals motivacions dels professors és aconseguir reduir aquestes dificultats el màxim possible. Aquest treball pretén estudiar les investigacions més recents sobre la història i epistemologia dels nombres enters, i combinar-ho amb l’estudi dels principals mètodes actuals d’ensenyament dels nombres enters per identificar l’origen de les dificultats. Per una banda, l’estudi històric i epistemològic ha posat de relleus que existeixen dificultats relacionades amb la naturalesa històrica dels enters, anomenades obstacles epistemològics, que tenen a veure amb la concepció històrica del nombre com a mesura. Per l’altra banda, la consideració d’aquests obstacles epistemològics dins l’anàlisi dels mètodes d’ensenyament dels enters ha posat de manifest que el principal mètode actual, els models concrets, reforcen aquests obstacles i es necessari una nova transposició didàctica que respecti les raons històriques i provoqui una ruptura entre l’aritmètica i l’àlgebra, aquest nou model és l’enfocament algebraic. El treball pretén combinar els dos anàlisis per elaborar una proposta innovadora d’introducció dels enters basada en l’àlgebra entesa com a instrument de modelització. La proposta didàctica és una seqüència de problemes que explica les operacions amb enters a partir de la manipulació d’expressions algebraiques. La proposta es desenvolupa per grups de treball i s’avalua mitjançant les observacions del professor i l’autoavaluació de l’alumnat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Nombres enters ca
dc.subject.other Entorn algebraic ca
dc.subject.other Resolució de problemes ca
dc.title Anàlisi de les actuals perspectives per introduir els nombres enters a l’aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:00Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics