Els projectes expositius des d’un punt de vista artístic i els beneficis en l’alumnat

Show simple item record

dc.contributor Ramon Bordoi, Caterina
dc.contributor.author Solà Guevara, Paula
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-12T11:55:13Z
dc.date.issued 2023-07-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170192
dc.description.abstract [cat] Al marc d’aquest document, s’aborda la investigació dels projectes expositius des d’un punt de vista artístic i els seus beneficis en dur-les a terme dins les aules, on l’alumnat pren protagonisme. Inicialment, es realitza la recerca intensiva dels canvis metodològics amb la implementació de metodologies actives, com processos d’ensenyament - aprenentatge innovadors, i els treballs per projectes. On se vol donar èmfasi als projectes artístics. En segon lloc, es realitza una continuació d’anàlisi en relació amb els projectes expositius, diferenciant les seves tipologies, per tal de visualitzar els seus beneficis. Per concloure, amb l’autogestió d’una exposició. No obstant això, es manté la investigació d’altres conceptes, com l’aprenentatge cooperatiu, per comprendre la finalitat de les exposicions col·lectives i la descontextualització de l'espai educatiu. D'aquesta manera, es possibilita l’educació a fora de les aules, a indrets com els museus i les sales expositives. Tota aquesta recerca culmina quan es constata com actua l’alumne tant com a espectador com a artista, i es visualitza el rol que comporta amb la retroacció entre companys, voltat d’iguals amb les mateixes inquietuds. Al transcurs d’aquestes pàgines, s'avançarà cap al desenvolupament pràctic dels conceptes documentats, destacant l’aplicació dins un centre educatiu, a més de la implementació pràctica a l’aula, per comprendre com es comporta l’alumnat. Tot seguit, es farà una anàlisi dels resultats d’una enquesta amb les idees plantejades i reflexionades pels participants, a més de l’estudi de les paraules d’un docent amb vint anys d’experiència. Finalment, es pot comprendre gràcies al pràcticum com la investigació culmina amb la confirmació dels beneficis de les propostes didàctiques, on els projectes art-expositius donen fruits avantatjosos. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Projectes ca
dc.subject.other Exposició ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Alumnat ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.title Els projectes expositius des d’un punt de vista artístic i els beneficis en l’alumnat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:56Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics