[cat] Actualment, a Espanya les principals fonts divulgatives de coneixement en
educació estan especialment focalitzades a la creació de noves propostes
didàctiques i en l’estudi de diferents metodologies per millorar el grau
d’aprenentatge de l’alumnat. Malgrat això, a l’hora de fer les propostes no
especifiquen l’èxit d’aprenentatge que han obtingut i les reaccions de l’alumnat.
La majoria d’experts en matèria només fan proposicions de caràcter teòric, però
no analitzen els resultats. Llavors, és necessari estudiar l’evolució dels
aprenentatges dels alumnes per així poder dur a terme millores en la seva
aplicació a l’aula de cara al futur.
En el present estudi s’ha dut a terme l’anàlisi de la intervenció didàctica sobre la
indústria realitzada durant les pràctiques a l’IES Mossèn Alcover en el curs de
tercer d’ESO. Per conèixer el grau d’aprenentatge es van dur a terme dos
qüestionaris KPSI abans i després de la intervenció didàctica, i a partir dels
resultats, es van estudiar quins conceptes havien assolit més, quin tipus
d’activitat havia resultat més satisfactòria... Tot això ha permès elaborar una
nova proposta didàctica a partir dels punts fluixos i forts detectats durant la
intervenció.