[cat] El present treball pretén explorar el tema de l'economia circular i la gestió de
residus i fer una proposta d'aplicació didàctica per l'assignatura de Taller de
Consum Responsable de 2n d'ESO. L’objectiu principal és conèixer com
l’economia circular pot contribuir a formar joves més conscients, responsables i
compromesos amb el medi ambient.
L’aprofundiment teòric del treball vol abordar el concepte d’economia circular i
els impactes ambientals de la generació de residus en un entorn pròxim. Pel
que fa a la proposta d’aplicació didàctica, els alumnes hauran de conèixer els
aspectes fonamentals de l’economia circular i conscienciar-se de la necessitat
d’un canvi en el context actual. A través de la metodologia de l’aprenentatge
basat en projectes i una proposta interdisciplinar amb l’assignatura de
Tecnologia i Digitalització, l’alumnat descobriran la necessitat de fer un canvi en
el nostre sistema econòmic i incorporar petits canvis diaris per aconseguir un
model sostenible. L’alumnat realitzarà diferents dinàmiques i activitats
engrescadores i vinculades amb el seu entorn més proper per treballar
l’educació ambiental i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
[eng] The present work aims to explore the topic of circular economy and waste
management and to make a didactic application proposal on the subject of
Responsible Consumption Workshop in 2nd year of ESO. The principal
objective is to learn how the circular economy can contribute to training young
people who are more aware, responsible and committed to the environment.
The theoretical deepening of the work aims to address the concept of the
circular economy and the environmental impacts of a generation of waste in a
familiar environment. Regarding the didactic application proposal, students will
be required to know the fundamental aspects of the circular economy and be
aware of the need for change in the current context. Through the methodology
of project-based learning and an interdisciplinary proposal within the subject of
Technology and Digitization, students will discover the need to make a change
in our economic system and incorporate small daily changes to achieve a
sustainable model. The students will carry out different dynamics and exciting
activities linked to their immediate environment to work on environmental
education and the Sustainable Development Goals.