dc.contributor |
Garau López, Maria Miquela |
|
dc.contributor.author |
Sastre Fluxà, Maria Francesca |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-19T12:05:37Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170239 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En l'època actual, els joves arriben a l’etapa adolescent en edats cada vegada
més primerenques. Coincideix aquesta edat amb un accés il·limitat a la
informació a causa de la universalitat de les noves tecnologies. Aquest accés i
la manca de control parental i institucional fa que determinats continguts
estiguin a l'abast dels adolescents sense cap tipus de filtratge: activitats poc
recomanables o poc fiables, la pornografia o influencers amb ideologies
homòfobes i discriminatòries que poden afectar la seva vida i salut sexuals, així
com les seves relacions interpersonals. A més, malgrat els avenços que s’han
produït aquests darrers anys en el reconeixement i la inclusió social i normativa
de les persones del col·lectiu LGTBIQ+, encara existeixen situacions de
discriminació, violència i estereotips de gènere, que també afecten l’àmbit
educatiu, ja que poden perjudicar la salut mental i el desenvolupament personal
de l’alumnat. Per aquestes raons, el present estudi aborda la necessitat de
promoure la integració de la diversitat sexual i de gènere i l'educació sexual a
través de la coeducació en l’educació secundària obligatòria. Analitzarem el
marc teòric sobre la diversitat sexual i de gènere i estudiarem els continguts
que es troben relacionats amb aquesta temàtica dins el currículum de Biologia i
Geologia, destacant, a més, la importància de la coeducació en la promoció de
la diversitat sexual. Això permetrà proposar estratègies que ajudaran a la
incorporació d’aquests continguts a l’assignatura. La proposta didàctica
presentada cerca integrar continguts relacionats amb la diversitat sexual i de
gènere en el currículum de Biologia i Geologia de 3r d'ESO, seguint els
principis del Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA) per tal d’atendre la
diversitat. Realitzam una abordatge d'aquestes temàtiques de manera inclusiva
i respectuosa, fomentant una educació que promogui la igualtat i el respecte a
la diversitat per tal de contribuir a la formació de ciutadans crítics, empàtics i
compromesos amb la construcció d’una societat més igualitària i més tolerant. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Coeducació |
ca |
dc.subject.other |
Educació afectivosexual |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat sexual |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat de gènere |
ca |
dc.subject.other |
Biologia |
ca |
dc.title |
Proposta pedagògica coeducativa sobre l'educació afectivosexual en el currículum de biologia i geologia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:29:07Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|