Proposta pedagògica coeducativa sobre l'educació afectivosexual en el currículum de biologia i geologia

Show simple item record

dc.contributor Garau López, Maria Miquela
dc.contributor.author Sastre Fluxà, Maria Francesca
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-05-19T12:05:37Z
dc.date.issued 2023-06-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170239
dc.description.abstract [cat] En l'època actual, els joves arriben a l’etapa adolescent en edats cada vegada més primerenques. Coincideix aquesta edat amb un accés il·limitat a la informació a causa de la universalitat de les noves tecnologies. Aquest accés i la manca de control parental i institucional fa que determinats continguts estiguin a l'abast dels adolescents sense cap tipus de filtratge: activitats poc recomanables o poc fiables, la pornografia o influencers amb ideologies homòfobes i discriminatòries que poden afectar la seva vida i salut sexuals, així com les seves relacions interpersonals. A més, malgrat els avenços que s’han produït aquests darrers anys en el reconeixement i la inclusió social i normativa de les persones del col·lectiu LGTBIQ+, encara existeixen situacions de discriminació, violència i estereotips de gènere, que també afecten l’àmbit educatiu, ja que poden perjudicar la salut mental i el desenvolupament personal de l’alumnat. Per aquestes raons, el present estudi aborda la necessitat de promoure la integració de la diversitat sexual i de gènere i l'educació sexual a través de la coeducació en l’educació secundària obligatòria. Analitzarem el marc teòric sobre la diversitat sexual i de gènere i estudiarem els continguts que es troben relacionats amb aquesta temàtica dins el currículum de Biologia i Geologia, destacant, a més, la importància de la coeducació en la promoció de la diversitat sexual. Això permetrà proposar estratègies que ajudaran a la incorporació d’aquests continguts a l’assignatura. La proposta didàctica presentada cerca integrar continguts relacionats amb la diversitat sexual i de gènere en el currículum de Biologia i Geologia de 3r d'ESO, seguint els principis del Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA) per tal d’atendre la diversitat. Realitzam una abordatge d'aquestes temàtiques de manera inclusiva i respectuosa, fomentant una educació que promogui la igualtat i el respecte a la diversitat per tal de contribuir a la formació de ciutadans crítics, empàtics i compromesos amb la construcció d’una societat més igualitària i més tolerant. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Educació afectivosexual ca
dc.subject.other Diversitat sexual ca
dc.subject.other Diversitat de gènere ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.title Proposta pedagògica coeducativa sobre l'educació afectivosexual en el currículum de biologia i geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics