dc.description.abstract |
[cat] Les societats modernes es troben davant reptes de grans magnituds, des de les
noves tecnologies, la diversitat cultural i individual o la problemàtica climàtica
entre altres. Per tant, és estrictament necessari que els ciutadans del futur
desenvolupin tota una sèrie de competències que els prepari per afrontar
aquests reptes. L’ensenyament juga un paper importantíssim per preparar a les
futures generacions que seran les que s’hauran d’afrontar a aquests reptes, i és
per aquest motiu que s’han de plantejar noves estratègies que dotin a l’alumnat
de les eines necessàries.
En aquest treball es planteja l’educació a través de la lectura, el que es pretén
és dotar-la de més pes educatiu. No només es pretén fomentar la lectura, si no
que es pretén abordar aspectes del currículum per ajudar a l’ensenyament. La
lectura és una eina, que més enllà de la seva capacitat lúdica, ajuda al
desenvolupament personal, acadèmic i laboral, gràcies a les seves
característiques. Així doncs, aquest treball proposa un pla lector de centre
ambiciós, que reordena espais com la biblioteca, les classes, el centre, les
famílies i l’alumnat. Creant espais i establint noves formes de relacionar-se amb
la lectura amb la finalitat de que l’alumnat desenvolupi l’hàbit lector. També inclou
una proposta de pla lector enfocat a les ciències, ja que aspectes com el mètode
científic, l’esperit crític, els tecnicismes científics, etc., també poden
desenvolupar-se a través de la lectura.
La lectura ben enfocada té la capacitat de formar a persones lliures, crítiques,
responsables, assertives i competents. Tenint en compte els reptes que com a
societat estem afrontant, és essencial incloure la lectura per despertar la
consciència de les persones. |
ca |