[cat] És possible introduir els museus a l'aula? A través de l'anàlisi de la relació entre
escoles i museus, posant especial èmfasi en la dimensió virtual a través de l'ús
de l'extensió digital de les institucions, es pretén introduir metodologies més
actives, en les quals l'alumne és el protagonista del procés d'ensenyament i
aprenentatge. En el context de noves perspectives i noves maneres de fer és
on troben el seu punt de trobada l'àmbit educatiu i l'àmbit museístic. Per
respondre aquesta pregunta, es pretén fer una proposta didàctica que desperti
la motivació dels alumnes a través de la conjunció de l'educació formal i no
formal, que estimuli la seva curiositat, fomenti un aprenentatge autònom i
contribueixi al desenvolupament de les competències.
[spa] ¿Es posible introducir los museos en el aula? A través del análisis de la
relación entre escuelas y museos, poniendo especial énfasis en la dimensión
virtual a través del uso de la extensión digital de las instituciones, se pretende
introducir metodologías más activas, en las que el alumno es el protagonista
del proceso de enseñanza y aprendizaje. En el contexto de nuevas
perspectivas y nuevas formas de hacer es donde encuentran su punto de
encuentro el ámbito educativo y el ámbito museístico. Para responder a esta
pregunta, se pretende hacer una propuesta didáctica que despierte la
motivación de los alumnos a través de la conjunción de la educación formal y
no formal, que estimule su curiosidad, fomente un aprendizaje autónomo y
contribuya al desarrollo de las competencias.
[eng] Is it possible to bring museums into schools? Through the analysis of the
relationship between schools and museums, with special emphasis on the
virtual dimension through the use of the digital extension of the institutions, it is
intended to introduce more active methodologies, in which the student has the
main role in the teaching and learning process. In the context of new
perspectives and new ways of proceeding, is where educational and museum
fields find their meeting point. To answer this question, the aim is to make a
didactic proposal that awakens the students' motivation through the conjunction
of formal and non-formal education, that stimulates their curiosity, encourages
independent learning and contributes to the development of skills.