dc.contributor |
Seguí Rubio, Alejandro |
|
dc.contributor.author |
Alzamora Pujadas, Maria Magdalena |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-02T12:17:45Z |
|
dc.date.available |
2025-06-02T12:17:45Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170375 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’IES Albuhaira acull la formació de dues famílies professionals d’FP unides per
la salut: la família fisicoesportiva i la família sanitària. Els perfils professionals
que se’n deriven juguen un paper cabdal en l’educació per a la salut i promoció
d’estils de vida saludables. A través de la metodologia de l’aprenentatge-servei
(APS), l’alumnat podria participar en l’organització d’una fireta de salut en què
aprendria nous continguts mentre oferiria un servei a la comunitat. Així, en el
present treball, es desenvolupa el projecte d’APS d’organització d’una fireta de
salut comunitària en què l’alumnat de tots els cicles formatius de l’IES Albuhaira
podrien adquirir competències socials i de treball interdisciplinari mentre posen
en pràctica habilitats apreses al llarg del curs. Alhora la comunitat rebria un servei
de qualitat i adaptat a les necessitats actuals de la societat (actuacions
d’educació per a la salut i de promoció d’estils de vida saludables).
S’han descrit totes les fases del projecte perquè la fireta de salut pugui ser una
realitat en el context de l’IES Albuhaira: la identificació de l’interès, l’esbós del
projecte, l’establiment de relacions, la planificació amb el grup, l’execució amb el
grup, la valoració comunitària del servei i l’avaluació tant amb el grup d’alumnes
com amb l’equip educatiu. S’ha plantejat l’Ajuntament de Muro com a
col·laborador del projecte i s’han descrit cadascuna de les propostes
intermodulars que podria aportar cada grup-classe, tot relacionant-les amb els
continguts curriculars, competències terminals i resultats d’aprenentatge que
estableix la normativa de referència de cada cicle. S’ha fet palès en la
importància de l’avaluació, sobretot l’autoavaluació; de la qual s’espera que se’n
puguin generar reflexions tant individuals com col·lectives.
Amb tot, la fireta de salut podria ser una oportunitat: per l’alumnat conèixer de
primera mà què pot aportar com individu a la societat mentre adquireix nous
aprenentatges; per a la comunitat que es beneficiaria del servei; i per al centre,
que passaria de ser un referent educatiu a ser també un referent en salut. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge servei |
ca |
dc.subject.other |
Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Promoció de la salut |
ca |
dc.title |
Projecte d'aprenentatge-servei: organització d'una fireta de salut comunitària per a l'adquisició de competències socials i de treball interdisciplinari als cicles formatius de les famílies fisicoesportiva i sanitària de l'IES Albuhaira |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:56:11Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|