Projecte d'aprenentatge-servei: organització d'una fireta de salut comunitària per a l'adquisició de competències socials i de treball interdisciplinari als cicles formatius de les famílies fisicoesportiva i sanitària de l'IES Albuhaira

Show simple item record

dc.contributor Seguí Rubio, Alejandro
dc.contributor.author Alzamora Pujadas, Maria Magdalena
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-02T12:17:45Z
dc.date.available 2025-06-02T12:17:45Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170375
dc.description.abstract [cat] L’IES Albuhaira acull la formació de dues famílies professionals d’FP unides per la salut: la família fisicoesportiva i la família sanitària. Els perfils professionals que se’n deriven juguen un paper cabdal en l’educació per a la salut i promoció d’estils de vida saludables. A través de la metodologia de l’aprenentatge-servei (APS), l’alumnat podria participar en l’organització d’una fireta de salut en què aprendria nous continguts mentre oferiria un servei a la comunitat. Així, en el present treball, es desenvolupa el projecte d’APS d’organització d’una fireta de salut comunitària en què l’alumnat de tots els cicles formatius de l’IES Albuhaira podrien adquirir competències socials i de treball interdisciplinari mentre posen en pràctica habilitats apreses al llarg del curs. Alhora la comunitat rebria un servei de qualitat i adaptat a les necessitats actuals de la societat (actuacions d’educació per a la salut i de promoció d’estils de vida saludables). S’han descrit totes les fases del projecte perquè la fireta de salut pugui ser una realitat en el context de l’IES Albuhaira: la identificació de l’interès, l’esbós del projecte, l’establiment de relacions, la planificació amb el grup, l’execució amb el grup, la valoració comunitària del servei i l’avaluació tant amb el grup d’alumnes com amb l’equip educatiu. S’ha plantejat l’Ajuntament de Muro com a col·laborador del projecte i s’han descrit cadascuna de les propostes intermodulars que podria aportar cada grup-classe, tot relacionant-les amb els continguts curriculars, competències terminals i resultats d’aprenentatge que estableix la normativa de referència de cada cicle. S’ha fet palès en la importància de l’avaluació, sobretot l’autoavaluació; de la qual s’espera que se’n puguin generar reflexions tant individuals com col·lectives. Amb tot, la fireta de salut podria ser una oportunitat: per l’alumnat conèixer de primera mà què pot aportar com individu a la societat mentre adquireix nous aprenentatges; per a la comunitat que es beneficiaria del servei; i per al centre, que passaria de ser un referent educatiu a ser també un referent en salut. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Aprenentatge servei ca
dc.subject.other Formació professional ca
dc.subject.other Promoció de la salut ca
dc.title Projecte d'aprenentatge-servei: organització d'una fireta de salut comunitària per a l'adquisició de competències socials i de treball interdisciplinari als cicles formatius de les famílies fisicoesportiva i sanitària de l'IES Albuhaira ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:11Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics