Proposta de tractament dels gèneres periodístics a les aules de segon cicle d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Paniza Fullana, Margarita
dc.contributor.author Juan Palou, Gemma
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-23T12:04:11Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170497
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es presenta una proposta didàctica que té com a objectiu treballar el text periodístic a les aules d’Educació Secundària Obligatòria, concretament està pensada per aplicar-se a segon cicle. La present proposta parteix de l’anàlisi de quatre llibres de text de tercer curs, els quals presenten una seqüència d’activitats bastant similars, tot i que el darrer llibre, més innovador, ja s’encamina a allò que dicta la llei educativa vigent. Parlam d’un aprenentatge basat en competències en què l’alumne n’és el centre. L’auge de les noves tecnologies i la importància d’aquests tipus de textos justifiquen la necessitat d’acostar la realitat social a les aules. Per això, les sessions que conformen la proposta pretenen donar la importància merescuda als textos periodístics mentre que els alumnes desenvolupen diferents habilitats i esdevenen individus crítics. ca
dc.description.abstract [eng] This paper presents a didactic proposal that aims to work on journalistic texts in the classrooms of ESO (Compulsory Secondary Education), specifically, it is designed to be applied to the second cycle. This proposal is based on the analysis of four third-year textbooks, which present a sequence of activities that are quite similar, although the last book, which is more innovative, is already moving towards what is dictated by the current educational law. We are talking about competence-based learning in which the pupil is at the centre. The rise of new technologies and the importance of this type of text justify the need to bring social reality into the classroom. For this reason, the sessions that make up this proposal aim to give the deserved importance to journalistic texts while students develop different skills and become critical individuals. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Text periodístic ca
dc.subject.other Gèneres periodístics ca
dc.subject.other Ensenyament competencial ca
dc.subject.other Comentari de text ca
dc.title Proposta de tractament dels gèneres periodístics a les aules de segon cicle d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:55:59Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics