dc.contributor |
Paniza Fullana, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Juan Palou, Gemma |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-23T12:04:11Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170497 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En aquest treball es presenta una proposta didàctica que té com a objectiu
treballar el text periodístic a les aules d’Educació Secundària Obligatòria,
concretament està pensada per aplicar-se a segon cicle. La present proposta
parteix de l’anàlisi de quatre llibres de text de tercer curs, els quals presenten
una seqüència d’activitats bastant similars, tot i que el darrer llibre, més
innovador, ja s’encamina a allò que dicta la llei educativa vigent. Parlam d’un
aprenentatge basat en competències en què l’alumne n’és el centre. L’auge de
les noves tecnologies i la importància d’aquests tipus de textos justifiquen la
necessitat d’acostar la realitat social a les aules. Per això, les sessions que
conformen la proposta pretenen donar la importància merescuda als textos
periodístics mentre que els alumnes desenvolupen diferents habilitats i
esdevenen individus crítics. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This paper presents a didactic proposal that aims to work on journalistic texts in
the classrooms of ESO (Compulsory Secondary Education), specifically, it is
designed to be applied to the second cycle. This proposal is based on the
analysis of four third-year textbooks, which present a sequence of activities that
are quite similar, although the last book, which is more innovative, is already
moving towards what is dictated by the current educational law. We are talking
about competence-based learning in which the pupil is at the centre. The rise of
new technologies and the importance of this type of text justify the need to bring
social reality into the classroom. For this reason, the sessions that make up this
proposal aim to give the deserved importance to journalistic texts while students
develop different skills and become critical individuals. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Text periodístic |
ca |
dc.subject.other |
Gèneres periodístics |
ca |
dc.subject.other |
Ensenyament competencial |
ca |
dc.subject.other |
Comentari de text |
ca |
dc.title |
Proposta de tractament dels gèneres periodístics a les aules de segon cicle d'ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:55:59Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|