dc.contributor |
Federo Acosta, Ryan |
|
dc.contributor.author |
Samaritano Justo, Kiara Massiel |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-25T08:21:23Z |
|
dc.date.available |
2025-06-25T08:21:23Z |
|
dc.date.issued |
2025-06-25 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170517 |
|
dc.description.abstract |
[eng] The present work focuses on the development of a business plan. This
business plan is based on the creation and launch of a product under the name
PureCook meal box. Special emphasis has been placed on an excellent drafting
of the business overview to highlight the business's attributes and values.
Additionally, an analysis of the industry and market in which this business will
operate is conducted, highlighting important analyses such as PESTEL, Porter’s
Five Forces, and SWOT. Later, one of the most relevant parts of the work is
developed, which is based on the analysis and presentation of the product,
emphasizing the business objectives, the product's target audience, the
company's structure and composition, the operational plan, and marketing and
investment decisions. Finally, the financial analysis section is developed,
presenting the various financial statements and the economic scope of the
business. |
en |
dc.description.abstract |
[spa] El presente trabajo trata sobre la elaboración de un plan de negocio. Este plan
de negocio se basa en la creación y lanzamiento de un producto bajo el
nombre de PureCook meal box. Para la elaboración de este plan de negocio,
se ha hecho especial énfasis en una excelente redacción de la visión general
de la empresa para exponer los atributos y valores del negocio. Asimismo, se
realiza un análisis de la industria y del mercado en el que va a tener presencia
este negocio, destacando análisis importantes como el PESTEL, las cinco
fuerzas de Porter y el SWOT. Más adelante, se desarrolla una de las partes
más relevantes del trabajo, la cual se basa en el análisis y exposición del
producto, destacando los objetivos del negocio, el público objetivo del producto,
la estructura y composición de la empresa, la parte del plan operativo, y las
decisiones de marketing e inversión. Por último, se desarrolla el análisis
financiero, mediante el cual se exponen los distintos estados financieros y el
alcance económico del negocio. |
es |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.subject |
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
ca |
dc.subject |
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
ca |
dc.subject.other |
Business plan |
ca |
dc.subject.other |
Market analysis |
ca |
dc.subject.other |
Strategy |
ca |
dc.subject.other |
Business model |
ca |
dc.subject.other |
Marketing |
ca |
dc.subject.other |
Financial analysis |
ca |
dc.subject.other |
Break-even analysis |
ca |
dc.subject.other |
Management |
ca |
dc.subject.other |
Organization |
ca |
dc.title |
Business Plan: pureCook meal box |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|