| dc.contributor | Riera Ribas, María Casandra | |
| dc.contributor.author | Mas Chorat, Alba Maria | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-29T12:23:08Z | |
| dc.date.issued | 2024-07-18 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/171473 | |
| dc.description.abstract | [cat] L'objectiu d'aquest treball és fer una proposta didàctica innovadora per ensenyar els conceptes de tir parabòlic i els càlculs corresponents als alumnes de Física i Química de primer de batxillerat. És una proposta plantejada per 15 sessions, que inclouen una part teòrica i una part pràctica. La metodologia didàctica proposada és l'aprenentatge basat en problemes integrat a través d'un paisatge d'aprenentatge, una eina que ens permet crear escenaris educatius personalitzats. És una proposta que té com a producte l'elaboració d'un paisatge d’aprenentatge a partir de dades i problemes resolts al llarg de les sessions, així com la construcció d’un artefacte que realitza un tir parabòlic i posteriors mesures sobre les proves realitzades. En la major part de casos el paisatge d’aprenentatge es fa servir com a eina per començar i guiar l’activitat, en aquesta proposta la intenció és donar-li la volta i que l’alumne hagi de crear ell mateix aquest paisatge. A més inclou la utilització de diverses tecnologies innovadores, com ara les ulleres de realitat virtual o la càmera 360. Diversos estudis (De la Vega, 2019; Galaviz, 2017) suggereixen que l'ús de metodologies actives proporciona un aprenentatge significatiu. L'aprenentatge basat en problemes, el treball en grup i la gamificació són metodologies actives i estratègies didàctiques que caracteritzen els paisatges d'aprenentatge (Urbieta, 2020). En el context de la nova llei educativa, la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), aquesta proposta ofereix un itinerari didàctic a través de la superació de reptes. La proposta plantejada en aquest treball pretén que l'alumnat desenvolupi les competències necessàries per al coneixement científic. A més, aquesta proposta integra situacions reals amb la finalitat de fomentar la cooperació entre l'alumnat augmentant el seu interès i motivació per la ciència. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject.other | Paisatges d'aprenentatge | ca |
| dc.subject.other | ABP | ca |
| dc.subject.other | Situacions d'aprenentatge | ca |
| dc.subject.other | Innovació | ca |
| dc.title | Proposta d'estudi del tir parabòlic mitjançant una situació d'aprenentatge | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2025-01-22T10:56:15Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess |