Proposta d'estudi del tir parabòlic mitjançant una situació d'aprenentatge

Show simple item record

dc.contributor Riera Ribas, María Casandra
dc.contributor.author Mas Chorat, Alba Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-29T12:23:08Z
dc.date.issued 2024-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171473
dc.description.abstract [cat] L'objectiu d'aquest treball és fer una proposta didàctica innovadora per ensenyar els conceptes de tir parabòlic i els càlculs corresponents als alumnes de Física i Química de primer de batxillerat. És una proposta plantejada per 15 sessions, que inclouen una part teòrica i una part pràctica. La metodologia didàctica proposada és l'aprenentatge basat en problemes integrat a través d'un paisatge d'aprenentatge, una eina que ens permet crear escenaris educatius personalitzats. És una proposta que té com a producte l'elaboració d'un paisatge d’aprenentatge a partir de dades i problemes resolts al llarg de les sessions, així com la construcció d’un artefacte que realitza un tir parabòlic i posteriors mesures sobre les proves realitzades. En la major part de casos el paisatge d’aprenentatge es fa servir com a eina per començar i guiar l’activitat, en aquesta proposta la intenció és donar-li la volta i que l’alumne hagi de crear ell mateix aquest paisatge. A més inclou la utilització de diverses tecnologies innovadores, com ara les ulleres de realitat virtual o la càmera 360. Diversos estudis (De la Vega, 2019; Galaviz, 2017) suggereixen que l'ús de metodologies actives proporciona un aprenentatge significatiu. L'aprenentatge basat en problemes, el treball en grup i la gamificació són metodologies actives i estratègies didàctiques que caracteritzen els paisatges d'aprenentatge (Urbieta, 2020). En el context de la nova llei educativa, la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), aquesta proposta ofereix un itinerari didàctic a través de la superació de reptes. La proposta plantejada en aquest treball pretén que l'alumnat desenvolupi les competències necessàries per al coneixement científic. A més, aquesta proposta integra situacions reals amb la finalitat de fomentar la cooperació entre l'alumnat augmentant el seu interès i motivació per la ciència. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Paisatges d'aprenentatge ca
dc.subject.other ABP ca
dc.subject.other Situacions d'aprenentatge ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.title Proposta d'estudi del tir parabòlic mitjançant una situació d'aprenentatge ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:15Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics