Aquest treball tracta de reflectir la importància que té la Intel·ligència Emocional
sobre el rendiment acadèmic a través d' un recull d'investigacions que aporten dades al
respecte arribant a la conclusió de que la majoria dels resultats recolzen la teoria de que
les emocions i l'aspecte racional van de la mà. Per tant, per a garantir un bon rendiment
escolar, s' han de potenciar la part emocional i racional, al contrari de que s'està fent fins
ara, on només es reforça la part racional dels estudiants.
Partint de la hipòtesi de que si es millora la Intel·ligència Emocional es milloraria el
rendiment acadèmic, es dissenya un pla d'acció tutorial de 12 sessions on es treballa l'autorregulació emocional, la millora de l'autoestima, la consciència i expressió emocional
i la pràctica de l' altruïsme. A més, en la investigació s' han inclòs mecanismes per a
avaluar aquest pla educatiu i saber si ha estat viable aplicar-lo o si s'hauria de canviar per
un altre de més efectiu.
Finalment s' han desenvolupat unes conclusions on s'exposen les parts principals
de l'estudi, les seves limitacions i possibles noves línies d'investigació.