[cat] L’absentisme escolar, des de la perspectiva d’un centre d’Educació Secundària.
El present treball es desenvolupa a partir de la concepció dels tutors i l’orientadora de l’IES La Ribera en relació a l’absentisme escolar de l’alumnat d’ESO. La ruptura educativa i social d’aquest alumnat, posa de manifest ‘el buit conceptual’ d’aquesta realitat, en relació a la inexistència d’una definició institucional i en relació a la manca de formació dels agents educatius implicats. Així doncs, ens trobem amb la necessitat de plantejar en el marc d’una educació inclusiva una proposta de millora de les intervencions educatives.
[spa] El absentismo escolar, desde la perspectiva de un centro de Educación Secundaria.
El presente trabajo se desarrolla a partir de la concepción de los tutores y la orientadora del IES La Ribera en relación al absentismo escolar del alumnado de ESO. La ruptura educativa y social de este alumnado, pone de manifiesto ‘el vacío conceptual’ de esta realidad, en relación a la inexistencia de una definición institucional y en relación a la falta de formación de los agentes educativos implicados. Así pues, nos encontramos con la necesidad de plantear en el marco de una educación inclusiva una propuesta de mejora de las intervenciones educativas.
[eng] School absenteeism from the secondary education perspective.
The present work is developed from the conception of tutors and the school counsellor of the IES La Ribera according to school absenteeism in the students from ESO. The educational and social breach of the student body shows the lack of conception of this fact, in relation to the existence of an institutional definition and the lack of formation in the educational agents, which are involved. Thus, it is necessary to contemplate the inclusive education a proposal to improve the educational intervention.