La transició entre la primària i la secundària suposa una baixada en el rendiment acadèmic de l'alumnat. De fet, els propis alumnes reconeixen que els costa assolir conceptes i que gran part de la responsabilitat es dipositada al professorat. Els alumnes consideren que els professors del centres educatius de secundària no són propers a ells, que fan classes molt expositives i els costa assolir els continguts que es tracten. No sols això, sinó que les classes de ciències no en queden molt ben parades, ja que el seu interès cap a les ciències i la tecnologia es veu disminuïda.
Per tant aquest treball té com a objectiu millorar la transició entre la primària i secundària a través de millores des del departament de Biologia i Geologia. Es proposa una seqüenciació diferent a la que apareix al currículum, així com l'agrupació dels continguts del currículum en diferents unitats didàctiques per tal d'afavorir l'adquisició de continguts conceptuals relacionats amb les Ciències de la Naturalesa. A més es proposa la diversificació dels elements d'avaluació, no sols es té en conte l'examen per a la nota final, sinó que es te present l'actitud, el quadern de l'alumne, una Web Quest, un concurs prexamen i l'examen. D'aquesta manera es pot atendre a la diversitat present dins l'aula, així com afavorir la transició entre primària i secundària.